امام‌جمعه شیراز:

حرف نائب امام زمان برای ما حجت است

کدخبر: ۵۱۹۰۷۸
اقتصادنیوز: امام جمعه شیراز تعیین اولویت‌ها را در صلاحیت ولی فقیه دانست و گفت: همه باید مطیع باشند؛ تفاوت نظام ولایی با سایر نظامها این است که حرف نائب امام زمان برای ما حجت است.
حرف نائب امام زمان برای ما حجت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و همچنین دیدار هشتم شهریورماه جاری با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت گفت: به فرموده رهبری، اولویت کنونی مسئولان، بهبود اقتصاد و معیشت مردم است.

آیت الله لطف الله دژکام جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: با توجه به این تاکیدات، حجت تمام است.
وی تعیین اولویت‌ها را در صلاحیت ولی فقیه دانست و گفت: همه باید مطیع باشند؛ تفاوت نظام ولایی با سایر نظامها این است که حرف نائب امام زمان برای ما حجت است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با گرامیداشت ۱۳ شهریور روز تعاون،گفت: جدای از اینکه تعاون بخشی از اقتصاد است اما این اصل در آموزه های دینی ما نیز آمده و بر آن تاکید شده است.
وی ادامه داد: بخشی از این خوبی ها به مسائل اقتصادی مرتبط است مثل قرض الحسنه دادن به یکدیگر که یک کار مالی و اقتصادی است اما جزء نیکی‌ها نیز حساب می شود.
آیت الله دژکام با تاکید بر رواج قرض الحسنه در جامعه تاکید کرد: آنان که به اسم بانکداری، رِبا را ترویج می‌دهند، به دنبال تامین هزینه های بانکداری نیستند بلکه رسما رباخوار هستند.
وی اظهار داشت: همگان باید کمک دهند تا قرض الحسنه در جامعه رواج پیدا کند چرا که هم یکی از مصادیق تعاون، قرض الحسنه است و هم اینکه قرض الحسنه با رباخواری مقابله می کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با توصیه همگان به توسعه تعاون در جامعه گفت: ایجاد اشتغال می تواند زمینه ازدواج جوانها و کاهش سایر آسیب های اجتماعی را منجر شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برخی رخدادهای اخیر استان در حوزه حجاب گفت: جریان‌های سیاسی نباید در موضوعاتی که وابسته به اصل اعتقاد مردم و دین است موج سواری کنند زیرا این کار تلاش علماء و بزرگان دینی در تبیین مسائل را به هدر می‌دهد.
دژکام گفت: از جریان‌های سیاسی درخواست می کنم در مسائلی که وابسته به اصل اعتقاد دینی است نخواهند موج سواری کنند، چون کار را برای من طلبه سخت می‌کنند،زیرا ما می‌خواهیم ارزش‌های دینی را رواج دهیم اما آن حزب سیاسی می خواهد موج سواری کند و یا در پی انتقام گیری از رقیب سیاسی خودش است؛ هر کس برای خدا کار می کند به میدان بیاید ولی کاری نکنند که تلاش علما و بزرگان دین در تبیین مسائل برای مردم به هدر رود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: دردمندی خودم را از برخی صحنه‌های بدی که در هتک حیثیت از حجاب و یکی دو نفر از بانوان عفیفه هفته قبل پیش آمد عرض می‌کنم که البته باز کردنش دوباره نیازی نیست اما بی احترامی به ارزش ها و خصوصا به ارزش حیا و عفاف هر جا بشود دل مومنین را می آزارد از این جهت امیدوار هستیم مومنین کمک دهند تا دیگر شاهد این مسائل نباشیم و از دستگاه های مسئول هم بار دیگر می خواهم به مسئولیت خود عمل کنند.
آیت الله دژکام افزود: اکثریت قاطع جمعیت شهر شیراز بدون شک متدین هستند، شیرازی ها انسان‌های منطقی؛ اصیل و اهل مدارا و دنبال هدایت دیگران هستند یعنی آنقدر که مدارا می‌کنند تا دیگران هدایت شوند در برخی از مواقع حق خودشان نادیده گرفته می شود اما این مردم حقشان این نیست که برخی رسانه‌های رسمی و غیر رسمی و مجازی به نحوی تبلیغ کنند که گویی در شیراز متدینین در اقلیت هستند.
وی ادامه داد: اینها رفتارهای بد و دروغ‌های بزرگ رسانه ای است که در جنگ نرم متداول شده است باید همه مومنان تلاش کنند و یک ظرفیت‌هایی در خود طیف اهل ایمان ایجاد شود تا جریان سازی رسانه‌ای و تبلیغی دست متدینین باشد و آرزو دارم و دور هم نمی‌دانم که به زودی جریان‌های خوب مذهبی این کار مهم را مدیریت کنند.
وی در ادامه بیان کرد: گمشده بشریت در روزگار ما تقوا است آنچه که نارضایتی و دل‌خستگی در جوامع بشری ایجاد کرده بی تقوایی است اگر تقوا در تمام وجوه و سطوحش رعایت شود مردم به آینده خود و کشورشان امیدوار می شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک