اعلام آمادگی فرانسه برای افزایش صادرات گاز به آلمان

کدخبر: ۵۱۹۸۴۳
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه از آمادگی کشورش برای قرار دادن مقادیر بیشتری گاز در اختیار آلمان برای تولید برق خبر داد.
اعلام آمادگی فرانسه برای افزایش صادرات گاز به آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه آمادگی کشورش را برای قرار دادن مقادیر بیشتری گاز در اختیار آلمان برای تولید برق اعلام کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، مکرون همچنین با حمایت از طرح خرید مشترک گاز در اروپا، افزود که فرانسه و آلمان برای همکاری به منظور رویارویی با بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین، توافق کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، کاخ کرملین اعلام کرد که عرضه کامل گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم یک تا هنگام لغو همه تحریم های غرب علیه مسکو در پی آغاز جنگ اوکراین، از سرگرفته نخواهد شد.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تحریم های اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا علت اصلی ناتوانی روسیه برای صادرات کامل گاز از طریق این خط لوله اصلی دانست که گاز را از طریق سن پترزبورگ و دریای بالتیک به آلمان می رساند. مشکلات در انتقال گاز در پی اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه کشور ما و چند شرکت ایجاد شده است.

برلین و اتحادیه اروپا دلیل گازپروم را در باره توقف عرضه گاز از طریق نورد استریم یک به علت بروز مشکلات فنی در تعمیر توربین های ساخت آلمان در کانادا، به چالش کشیده اند.

ارزش یورو روز دوشنبه در نخستین گشایش بازارها در پی توقف جریان گاز روسیه، با افت ۰.۷ درصدی به ۰.۹۸۸ دلار کاهش یافت که پائین ترین سطح در ۲۰ سال گذشته به شمار می رود.

صادرات گاز روسیه به اروپا هنوز از طریق یک خط لوله دوره اتحاد شوروی که از اوکراین می گذرد و به رغم درگیری های نظامی، فعال باقی مانده و همچنین خط لوله سوث استریم که از خاک ترکیه می گذرد، ادامه دارد.

پسکوف افزود: آشکار است که زندگی شهروندان، بازرگانان و شرکت های اروپایی دشوارتر می شود و البته شهروندان عادی این کشورها پرسش های بیشتر و بیشتری از سران کشورهایشان خواهند کرد.

 به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس؛ سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه با بیان این سخنان که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود و به همه اهداف دست خواهد یافت، افزود: شرایط مسکو برای آتش بس تغییر نکرده و خواستار اجرای شرایط خود برای حل و فصل بحران اوکراین هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید