افشاگری چین درباره نقش آمریکا در جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۱۹۱۳۳
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت چین اعلام کرد: ایالات متحده آغازگر بحران اوکراین است و به بزرگترین برنده تبدیل شده است. آنها در طرف مقابل به آتش (بحران انرژی) می نگرند و سود می‌برند.
افشاگری چین درباره نقش آمریکا در جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سخنگوی وزارت چین اعلام کرد آمریکا آغازگر بحران اوکراین است و اکنون بحران در بازار جهانی انرژی را به نظاره نشسته است.

اسپوتنیک گزارش داد، ژائو لیجیان امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: ایالات متحده که آغازگر بحران اوکراین است، به بزرگترین برنده تبدیل شده است، آنها در طرف مقابل به آتش (بحران انرژی) می نگرند و سود می برند. در نتیجه شایسته است جامعه جهانی در این باره بیندیشد و هوشیار باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین یادآور شد که تفاوت قیمت گاز در بازارهای اروپا و ایالات متحده به سطوح بی سابقه ای رسیده است. به گفته ژائو شکاف قیمت ها در حال حاضر بیش از ۱۰ برابر است.

این مقام وزارت خارجه چین به استناد گزارش پرتال خبری بیزنس اینسایدر اعلا کرد که شرکت های آمریکایی می توانند بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سود بادآورده را از هر کشتی که گاز مایع (ال ان جی) که راهی اروپا می کنند، به دست آورند.

ژائو لیجیان افزود که بحران اوکراین بیش از شش ماه به طول کشیده و بار دیگر ثابت کرد که تحریم های یکجانبه آمریکا و غرب نمی تواند مشکلی را حل کند، بلکه برعکس موجب تشدید مشکلات می شود.

قیمت گاز در اروپا سیر صعودی را به سرعت طی می کند و در ماه اوت در بحبوحه کاهش عرضه انرژی روسیه به ۳ هزار و ۵۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسیده است. این اقدام روسیه در تقابل با تحریم های یکجانبه و گسترده اتحادیه اروپا علیه این کشور گرفته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید