گزارش فرمانده سپاه کردستان از موارد امنیتی در مرز عراق

کدخبر: ۵۲۰۹۰۴
فرمانده سپاه کردستان درباره موارد امنیتی در مرز باشماق توضیحاتی ارائه کرد.
گزارش فرمانده سپاه کردستان از موارد امنیتی در مرز عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در حاشیه بازدید وزیر کشور و استانداران کردستان و سلیمانیه عراق از مرز باشماق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سپاه کمک می‌کند تا زمینه برای تردد زوار در مرز باشماق تسهیل یابد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: سپاه جدای از بحث تامین امنیت زائران اربعین و مرزهای کردستان، با برپایی موکب به زائران خدمات‌رسانی می‌کند.

سردار حسینی تصریح کرد: در موکب سپاه کردستان مستقر در محوطه مرز باشماق، جدای از پذیرایی با آب، چای و شربت، صبحانه و ناهار نیز در خدمت زائران است. 

وی در ادامه به گفت‌وگو با مقامات استان سلیمانیه و بیان گلایه زائران از کمبود وسایل نقلیه به سمت نجف و کرایه بالا در آن طرف مرز، اظهار داشت: لازم است ضمن برطرف کردن کمبود خودرو، زائران حسینی با قیمت‌های زیر ۸۰۰ هزار تومان کرایه و منطقی وارد نجف شوند. 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین گفت: از آنجایی که پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش زائران عتبات عالیات در روزهای آینده در مرز باشماق دارد، لازم است که برای خروج آنان آسان‌کاری شود.

سردار حسینی در ادامه از برقراری امنیت لازم و پایدار در مرزهای استان و مرز بین‌المللی باشماق مریوان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مورد امنیتی در مرز و مریوان وجود نداشته و با هماهنگی بین نیروهای مستقر در مرزها، هیچ مشکل امنیتی پیش نخواهد آمد.

گفتنی است، باشماق مریوان یکی از مرزهای ۶گانه کشور برای تردد زائران اربعین است که امسال برای اولین بار توسط هیات دولت به منظور خروج زائران عتبات عالیات انتخاب شده است.

از ۱۵ ماه جاری تا دیروز حدود ۱۸ هزار نفر از مرز باشماق برای شرکت در پیاده‌روی اربعین از مرز باشماق خارج شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید