کارشکنی ها در مسیر احیای برجام؛

زمان امضای توافق هسته‌ای ایران و آمریکا به روایت منابع اسرائیلی

کدخبر: ۵۲۱۱۶۱
یک منبع صهیونیستی مدعی شده است که تل آویو هیچ توافق هسته‌ای با ایران را قبل از انتخابات میان دوره‌ای نوامبر آمریکا محتمل نمی بیند.
 زمان امضای توافق هسته‌ای ایران و آمریکا به روایت منابع اسرائیلی

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، این مقام صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، ادعا کرد: در این برهه از زمان، به نظر می‌رسد که توافق هسته‌ای با ایران حداقل تا پس از انتخابات میان‌دوره‌ای (ایالات متحده) امضا نخواهد شد.

همزمان روز یکشنبه نیز «یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو داده‌های اطلاعاتی جدیدی را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در اختیار اروپایی‌ها قرار داده است. او بدون اشاره به فعالیت‌های اتمی رژیم صهیونیستی و زرادخانه هسته‌ای دیمونا که خارج از کنترل نهادهای بین المللی قرار دارد این ادعا را مطرح کرد و در ادامه مدعی شد که رژیم صهیونیستی تدابیر سیاسی موفقی را در راستای توقف روند مذاکرات هسته‌ای و جلوگیری از برچیده شدن تحریم‌ها علیه ایران انجام داده و اقدامات تل آویو در این زمینه هنوز به پایان نرسیده است.

آرزوی اسرائیل برای مرگ برجام

تل آویو مدت‌هاست که با احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ مخالفت کرده است، توافقی که از زمان خروج یکجانبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ و اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه علیه تهران، رو به تضعیف بوده است.

این در حالی است که دو روز پیش، «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا در حساب توئیتر خود نوشته بود: علیرغم وجود نشانه‌هایی منفی در خصوص پیشنهاد اتحادیه اروپا، ما از توافق هسته‌ای با ایران دست نمی کشیم.

از سوی دیگر، مشاور هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها در جدیدترین موضع گیری خود اعلام کرد که ایران توافق هسته‌ای را نقض نکرده و کشورهای اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان دنباله روی سیاست‌های کاخ سفید هستند. محمد مرندی همچنین در گفتگو با المیادین افزود: ایران می‌داند که بدون یک توافق مستحکم و پایان دادن به اتهامات بی اساس غربی‌ها، هرگونه توافق هسته‌ای به شکست خواهد انجامید.

مرندی ادامه داد: تروئیکای اروپایی و واشنگتن نسبت به مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران واقف هستند و ایران خواهان دستیابی به توافقی است که امکان حفظ حقوقش را فراهم می‌سازد. مشاور هیأت مذاکره کننده ایران تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به آمریکا و اروپا اعتماد کنیم. این سه کشور اروپایی متحد ایالات متحده هستند و بی طرف نیستند و نباید فریب پروپاگاندای آنها را بخوریم.

golsuA5Yh6Cu

مرندی افزود: رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در صف اروپا و آمریکا ایستاده و از آنها فرمانبرداری می‌کند. یک مقام اروپایی طی مذاکرات گفت که خواسته‌های ایران برحق است اما این آمریکاست که تعلل می‌کند.

مشاور هیأت مذاکره کننده ایران در عین حال گفت که ایران آماده امضای توافق است و اروپایی‌ها به دلیل نیاز خود به گاز احتیاج بیشتری به آن دارند.

مشاور هیأت مذاکره کننده ایران درباره ایالات متحده آمریکا نیز گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضعیف است و از مشکلات داخلی و اقتصادی قبل از انتخابات میاندوره ای رنج می‌برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید