افشاگری شبکه خبری آمریکایی درباره نگرانی جدید واشنگتن

کدخبر: ۵۲۱۳۳۱
اقتصادنیوز: سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد ایالات‌متحده نگران است که بحران انرژی به شکاف در کشورهای اروپایی منجر شود.
افشاگری شبکه خبری آمریکایی درباره نگرانی جدید واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که آمریکا نگران است که بحران انرژی باعث ایجاد شکاف در اروپا شود.

وعده جدید واشنگتن به اتحادیه اروپا

بر اساس گزارش این شبکه خبری، واشنگتن بیمناک است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است که در بحبوحه بحران انرژی، موضع خود در قبال روسیه در جنگ اوکراین را تغییر دهند که این موضع می‌تواند به شکاف میان آمریکا و قاره اروپا شود.

در مقاله سی‌ان‌ان آمده است: «خطر شکال در اروپا واقعی است. شهروندان در اروپا ممکن است که علیه راهبرد غرب در خصوص انزوای اقتصادی روسیه شورش کنند».

مقام‌های آمریکایی طی روزهای اخیر از نزدیک اعتراض‌ها و تظاهرات در کشورهای اروپایی را دنبال می‌کنند.

چند روز پیش بود که هزاران نفر از مردم جمهوری چک با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.

این تظاهرات از سوی گروه راست افراطی و گروه‌های سیاسی دیگر از جمله حزب کمونیست سازماندهی شده بود و پلیس نیز ناظر این رویداد بود.  این گروه‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند  که جمهوری چک باید از نظر نظامی بی‌طرف باشد و از قراردادهای مستقیم با تامین کنندگان گاز از جمله روسیه اطمینان حاصل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید