موضع برجامی جدید بایدن در سازمان ملل

کدخبر: ۵۲۳۱۲۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در بخشی از اظهاراتش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مذاکرات رفع تحریم‌های وین اشاره کرد و گفت: آمریکا آماده بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک است. اگر ایران به تعهداتش عمل کند.
موضع برجامی جدید بایدن در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد واشنگتن خواستار پایان یافتن جنگ در اوکراین است.

پیام آمریکا به ایران/ می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم اگر..

بایدن همچنین با اشاره به نظم جهانی تحت سلطه آمریکا مدعی شد که «نظم قانون‌محور» توسط برخی کشورها تحت حمله قرار گرفته است. 

وی درباره جنگ اوکراین گفت: «روسیه در اقدامی شرم‌آور با حمله بی‌رحمانه و غیرضروری به اوکراین اصول محوری منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشته است.»

او مدعی شد هدف روسیه از بین بردن حق اوکراین برای زیستن به عنوان یک کشور مستقل است. او گفت: «اجازه بدهید به زبان ساده صحبت کنیم. یک عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به همسایه‌اش حمله کرد و تلاش کرد این کشور مستقل را از نقشه حذف کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش به مذاکرات رفع تحریم‌های وین هم اشاره کرد و گفت: «آمریکا آماده بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک است. اگر ایران به تعهداتش عمل کند.»

وی اضافه کرد: «آمریکا با صراحت گفته است: ما به ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. من همچنان معتقدم که دیپلماسی بهترین راه برای رسیدن به این هدف است.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ...

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید