مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

پرونده هسته‌ای ایران را رها نمی‌کنیم!

کدخبر: ۵۲۳۲۳۸
اقتصادنیوز: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس را نمی‌توان رها کرد، گفت که آژانس آماده تعامل دوباره با ایران است.
پرونده هسته‌ای ایران را رها نمی‌کنیم!

به گزارش اقتصادنیوز ، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس را نمی‌توان رها کرد، گفت که آژانس آماده تعامل دوباره با ایران است.

پیام آمریکا به ایران درباره توافق برجام

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در نیویورک گفته مسائل عمده باقی‌مانده میان ایران و آژانس بدون تعامل تهران برطرف نخواهد شد. او مدعی شده «موضوعات باقی‌مانده بین ایران و آژانس با آمال و آرزو از بین نمی‌رود» و آژانس «این مسائل را رها نخواهد کرد».

این در حالی است که محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته گفته بود براساس گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد بنابراین با غوغاسالاری نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند.

ابراهیم رئیسی هم در دیدارش با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در حاشیه نشست مجمع عمومی با اشاره به این مسئله گفته بود: «رویکرد آژانس به مسائل باید فنی و به دور از فشارها و القائات دیگران باشد و ما معتقدیم بدون مختومه شدن پرونده‌های ایران، دستیابی به توافق امکان‌پذیر نیست».  مکرون هم در پاسخ اظهار داشته بود: «ایران و آژانس با همکاری یکدیگر قادر به حل پرونده‌های موجود هستند و ما در این زمینه فشار سیاسی به آژانس وارد نخواهیم کرد».

هم‌چنین جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، هم در سخنرانی خود در مجمع عمومی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ادعا کرد آمریکا آماده است تا به برجام بازگردد، اما تنها در صورتی که ایران به تعهداتش پایبند باشد. او در عین این‌که مدعی شد: «به ایران اجازه نخواهیم داد به سلاح هسته‌ای دست یابد«، افزود: «هنوز هم باور دارم که دیپلماسی بهترین راه دستیابی به این هدف است. نظام منع اشاعه هسته‌ای یکی از بزرگترین دستاوردهای سازمان ملل متحد است. نباید به عقب برگردیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید