رایزنی شولتز با مقامات سعودی درباره توافق با ایران

کدخبر: ۵۲۳۳۷۹
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان در سفر فردای خود به عربستان سعودی درباره توافق هسته‌ای با ایران با مقامات عربستانی به رایزنی خواهد پرداخت.
رایزنی شولتز با مقامات سعودی درباره توافق با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شبکه العربیه به نقل از یک مقام دولت آلمان گزارش داد، «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور در سفر فردای خود به عربستان سعودی درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت‌وگو خواهد کرد. 

آلمان یکی از طرف‌های اروپایی برجام و مذاکرات رفع تحریم‌هاست که تاکنون به نتیجه نرسیده است. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

اظهارات مهم مکرون درباره توافق برجام

برلین پیش‌تر اعلام کرده بود شولتز شنبه (۲۴ سپتامبر) سفر دو روزه خود به منطقه خلیج فارس را با سفر به عربستان سعودی آغاز می‌کند. وی قرار است در این سفر با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کند و سپس به قطر و امارات متحده عربی نیز خواهد رفت.

«استفن هبستریت» سخنگوی دولت آلمان گفته بود که شولتز به همراه یک هیات تجاری ابتدا به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و در آنجا با ولی‌عهد و احتمالا «ملک سلمان» پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد.

او به جزئیات سفر شولتز اشاره نکرد اما گفت که موضوع انرژی مورد بحث قرار خواهد گرفت. هبستریت همچنین افزود که در این دیدار درباره قتل «جمال خاشقچی» منتقد دولت سعودی که در ترکیه به دست عوامل آل سعود کشته شد  نیز گفت‌وگوهایی صورت خواهد گرفت.

شولتز قرار است پس از سفر به عربستان ابتدا به امارات برود و با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات متحده عربی دیدار  کند. «رابرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان گفت که شولتز در امارات قراردادهای گازی امضا خواهد کرد تا جایگزین تامین انرژی روسیه شود.

صدراعظم  آلمان سپس با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. هابک پیش از این در ماه مارس از قطر و امارات متحده عربی در تلاش برای یافتن جایگزین‌هایی برای گاز روسیه که آلمان به طور سنتی به شدت به آن وابسته است، بازدید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید