سالیوان: تجهیز اوکراین به تسلیحات را ادامه می دهیم

کدخبر: ۵۲۳۷۸۱
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: اگر مسکو در راستای روند همه پرسی گام بردارد، تحریم های جدیدی اعمال خواهیم کرد و تجهیز اوکراین به تسلیحات را ادامه می دهیم.
سالیوان: تجهیز اوکراین به تسلیحات را ادامه می دهیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جیک سالیوان  مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهار نظر جدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و استفاده روسیه از همه ابزارهای خود در جنگ، گفت: ما تهدیدهای هسته ای روسیه را جدی می گیریم.

الجزیره گزارش داد، وی افزود: آنچه در روسیه با پوتین رخ خواهد داد را نمی توان پیش بینی کرد.

سالیوان گفت: ما به حمایت از اوکراین و حق آن در دفاع از خودش ادامه خواهیم داد.

وی ادعا کرد: آنچه ما در روسیه شاهد هستیم نارضایتی عمیق در قبال اقدامات پوتین است زیرا او هنگامی که گفت عملیات نظامی ویژه است به مردمش دروغ گفت. بسیج صدها هزار نیرو نشانه مشکلات پوتین در اوکراین است.

سالیوان در ادامه مدعی شد: جوانان در روسیه علاقه ای به رفتن به جنگ ندارند و به شکل انبوه به مرزها و فرودگاه فرار می کنند. پوتین گزینه های زیادی ندارد  می داند که فرمان بسیج نیروهای ذخیره تبعاتی در روسیه به دنبال خواهد داشت. ارتش روسیه در بحران است و ارتش اوکراین دستاوردهای در عرصه نبرد به دست آورده است و مانع از پیشروی روسها شده است.

وی گفت: اگر مسکو در راستای روند همه پرسی گام بردارد، تحریم های جدیدی اعمال خواهیم کرد و تجهیز اوکراین به تسلیحات را ادامه می دهیم. روسیه با تبعات فاجعه باری اگر از تسلیحات هسته ای استفاده کند، روبرو خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید