امیرعبداللهیان:

هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با اردن قائل نیستیم

کدخبر: ۵۲۳۷۹۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای اردنی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با اردن قائل نیستیم.
هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با اردن قائل نیستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع فلسطین و قدس شریف گفت‌وگو کرد.

آمادگی عراق برای برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و عربستان

امیرعبداللهیان با برشمردن مؤلفه‌های مشترک در روابط و مناسبات خوب و برادرانه دو کشور، بر نگاه دولت سیزدهم برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و همسایه تأکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با امان قائل نیست. 

گفتگوی برجامی امیرعبداللهیان با فیصل مقداد در سازمان ملل

وی بر حمایت از مردم فلسطین نیز تأکید کرد.
وزیر امور خارجه ایران همچنین افزود: تجربیات ایران در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی در خدمت منافع ملت‌های مسلمان است.
وزیر امور خارجه اردن نیز در این دیدار اظهار داشت: جهان اسلام شاهد برخی چالش‌ها است که باید از طریق گفت‌وگو حل و فصل شود. گفت‌وگو بین کشورهای منطقه هم به مصلحت مردم و ملت‌های مسلمان است و هم به تحکیم روابط بین دولت‌های منطقه منجر می‌شود. 
وی افزود: مقامات ارشد اردن همواره ما را به گسترش روابط با کشورهای مسلمان منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران توصیه می‌کنند. 
طرفین در این دیدار بر اهمیت گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای نیز تأکید کردند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با برخی از همتایان خود از جمله وزرای خارجه سوئد، نروژ، بلژیک، هلند، عراق، سوریه، لبنان، ونزوئلا، اریتره، قطر، امارات عربی متحده، اردن، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ... دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید