روزنامه دولت: زنان ایرانی به حجاب علاقه مندند و به حرف ضدانقلاب توجه نمی کنند

کدخبر: ۵۲۴۹۰۵
اقتصادنیوز: روزنامه ارگان دولت تحلیل خود از وقایع اخیر را منتشر کرد./
روزنامه دولت: زنان ایرانی به حجاب علاقه مندند و به حرف ضدانقلاب توجه نمی کنند

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه ایران نوشت: علی‌رغم بی‌سابقه‌ترین عملیات روانی، عدم همراهی مردم که از همان روز اول اتفاق افتاد، نشان داد که ملت ایران همچنان برای دشمن شناخته نشده و به‌همین دلیل تمام تیرهای فتنه‌های آنان در سالیان اخیر به سنگ خورده است. این عدم همراهی ملت در خیابان، بسیار معنادار بوده و به‌نحوی دشمن را عاجز کرده که در این شب‌ها شاهد عجز و لابه و التماس برای همراه کردن مردم هستیم!

در تحلیل این عدم همراهی می‌توان ۲ دلیل را ذکر کرد:

۱. مردم ماهیت غیردلسوزانه این جماعت را شناخته‌اند و ممکن است نسبت به بسیاری از مسائل و نحوه حکمرانی و شیوه اجرای قوانین و... انتقاد داشته و معترض باشند اما هیچ‌گاه با این طیف همراه و همدل نمی‌شوند و با درک عمیق از بزرگترین و مهمترین شاخصه جمهوری اسلامی یعنی تأمین امنیت (آن هم در وسط بحران‌هایی که تمام کشورهای همسایه و... با آن مواجه هستند)، ثبات این امنیت را بر هر مسأله دیگری ترجیح می‌دهند.

۲. حجاب و آزادی پوشش مسأله‌ اول مردم نیست و اکثریت مردم با موضوع بی‌حجابی موافق نیستند. با وجود تبلیغات و ایجاد توهمات در فضای مجازی، مردم ایران چون ذاتاً متدین هستند؛ با بی‌حجابی و کمپین‌ها و جنبش‌های مترتب بر آن همراهی نمی‌کنند.

ممکن است بخشی از جامعه معتقد به این باشند که مواجهه‌ای با عدم رعایت حجاب صورت نگیرد یا اینکه با مدل برخورد گشت ارشاد مخالف باشند؛ ولی هنوز برای جامعه ایرانی بی‌حجابی جا نیفتاده و حداقل این مسأله آن است که با بی‌حجاب‌ها «همراه» نمی‌شوند.نمونه‌اش همین که در برخی کلانشهرها مانند تهران که بر طبل موهوم تمام شدن رعایت حجاب در آن کوبیده می‌شود، بسیاری از بانوان همچنان با پوشش روسری تردد کرده و استنکافی از استفاده از آن ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید