گزارش فارس از اعتراضات امروز دانشجویان دانشگاههای مختلف تهران

کدخبر: ۵۲۶۱۴۵
اقتصادنیوز: خبرگزاری فارس نوشت: ظهر امروز شنبه تعدادی از دانشجویان در برخی دانشگاههای تهران تجمع کردند.
گزارش فارس از اعتراضات امروز دانشجویان دانشگاههای مختلف تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در پی فراخوان ضدانقلاب و رسانه‌های معاند ظهر امروز شنبه ( 16 مهر) تعدادی از دانشجویان با برگزاری تجمعاتی در برخی دانشگاه‌ها برای دقایقی فضای دانشگاه را ملتهب کردند.

بر این اساس تا ساعت 14 امروز حدود 150 تا 200 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در محوطه این دانشگاه تجمع کردند. این تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی سعی داشتند سایر دانشجویان را با خود همراه کنند که موفق به این امر نشدند. «مرگ بر دیکتاتور»، « زن، زندگی آزادی» و ... شعارهایی بود که تجمع کنندگان در این تجمع سر دادند. این تجمع از مقابل درب اصلی دانشگاه آغاز شد و تا درب دانشکده ادبیات کشیده شد.

پشت پرده تجمعات اعتراضی مردم از نگاه جامعه شناسان/ در قرن وسطی گرفتار شدیم؟

روبه‌روی دانشگاه تهران و از سر در اصلی تا میدان انقلاب نیز حدود 50 نفر برای لحظاتی تجمع کردند که با حضور نیروهای یگان ویژه فراجا پراکنده شدند.

انتقاد یک اصولگرا از اتفاقات دانشگاه شریف

در دانشگاه علامه نیز حدود 100 دانشجو در محوطه دانشگاه تجمع کردند و شعارهایی همچون «زن، زندگی، آزادی» سر دادند. بعد از شکل‌گیری این تجمع حدود 60 تا 70 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه نیز تجمع کردند و شعارهای خود را مطرح کردند. این تجمع بدون درگیری و صرفا با شعارهای دو‌طرف در محوطه دانشگاه انجام شد.

همچنین ظهر امروز حدود 40 تا 50 نفر هم در دانشگاه تربیت مدرس به تجمع پرداختند. در این دانشگاه نیز شعار «زن، زندگی، آزادی» بارها شنیده شد.

براساس این گزارش علیرغم فراخوان‌های بسیاری که ضدانقلاب برای برگزاری تجمع در دانشگاه شریف داشت، این دانشگاه روز آرامی را سپری کرد و تنها در بیرون از محوطه دانشگاه گروه‌های 40 تا 50 نفره‌ای مقابل درب پشتی دانشگاه تجمع کردند و برای لحظاتی عبور و مرور خیابان پشتی دانشگاه را با اخلال مواجه کردند.

دانشگاه الزهرا نیز که امروز میزبان رئیس جمهور و شرکت بیش از 750 نفر از دانشجویان در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها تقریبا 50 تا 70 نفر در محوطه دانشگاه تجمع کردند. این افراد با سردادن شعارهای ساختارشکنانه برای دقایقی فضای دانشگاه را ملتهب کردند.

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم حدود 300نفر در مقابل دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه تجمع کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید