درخصوص تهدیدات روسیه درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای؛

آلمان: مسکو هیچ تردید و ابایی ندارد

کدخبر: ۵۲۶۲۰۳
اقتصادنیوز: وزیر دفاع آلمان گفت که پیمان آتلانتیک شمالی باید تلاش بیشتری را برای حمایت از اعضای این پیمان انجام دهد.
آلمان: مسکو هیچ تردید و ابایی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان روز شنبه گفت که تهدیدات روسیه درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای نشان از آن دارد که مسکو هیچ تردید و ابایی ندارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «ناتو باید تلاش بیشتری در راستای حمایت از اعضای این پیمان از روسیه و پوتین انجام دهد».

پیشتر نیز «ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه امروز (شنبه) و پس از تمای تلفنی روز گذشته میان اردوغان و پوتین گفت که رئیس‌جمهور روسیه تمایل دارد معامله بزرگی با غرب انجام دهد تا نتایج برآمده از جنگ سرد را ملغی کند.

 او گفت که موضوع «اوکراین» بخشی از معامله مدنظر  پوتین است و آن‌چه که او می‌خواهد یک معامله بزرگ و همه جانبه است.

ابراهیم کالین افزود: «مسکو احساس می‌کند که توافقات امضاء شده در پایان جنگ سرد در زمان "میخائیل گورباچف" و "بوریس یلتسین" تناسبی با شرایط امروز روسیه ندارد. روسیه‌ی جدید و جهان جدیدی وجود دارد و آن‌ها به دنبال توافق تازه‌ای هستند و از این رو باید گفت که نظام لیبرالیسم جهانی با یک آزمایش بزرگی مواجه است».

سخنان ابراهیم کالین پس از آن است که دفتر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (هفتم اکتبر) از گفت‌وگوی تلفنی وی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسش خبر داد. طبق اعلام آنکارا، در این تماس دو طرف درباره بهبود روابط دوجانبه صحبت کردند و اردوغان «تمایل آنکارا برای انجام سهم خود در حل مسالمت‌آمیز جنگ در اوکراین» را تکرار کرد.

ترکیه که از اعضای ناتو است، با هر دو کشور اوکراین و روسیه روابط نزدیکی دارد و در طول جنگ اوکراین به دنبال توازن در روابط بوده است.

آنکارا تحریم‌های غرب علیه روسیه را رد کرده اما در عین حال از منقدان حمله روسیه به اوکراین بوده و پهپادهای مسلح در اختیار کی‌یف قرار داده است. ترکیه اخیراً هم اعلام کرد نتایج همه‌پرسی‌ها در خصوص الحاق چهار منطقه از اوکراین به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید