سردار تنگسیری: هر کس بخواهد به ما زور بگوید گوشش را می‌پیچانیم

کدخبر: ۵۲۶۲۰۹
اقتصادنیوز: فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه گفت: بعد از اینکه کشتی انگلیسی را گرفتیم 6 ساعت نشد که عربستان که یک کشتی ما را توقیف کرده بود، آن کشتی را آزاد کرد.
سردار تنگسیری: هر کس بخواهد به ما زور بگوید گوشش را می‌پیچانیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سردار تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه در برنامه « صف اول» شبکه یک سیما درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه گفت: بعد از اینکه انگلیس نفت کش ما را توقیف کرد، رهبر معظم انقلاب در دیدار علما به این موضوع اشاره کردند و فرمودند نفت ما را دارند می دزدند. ما همان جا فرمان رهبر انقلاب را گرفتیم و منتظر بودیم تا یک نفتکش انگلیسی وارد منطقه ما شود. حدود 48 ساعت بیشتر طول نکشید که خبر دادند یک نفت کش انگلیسی وارد منطقه ما شده و  تخلف هم دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: کمربندها را محکم ببندیم/ مقابل توطئه دشمن کوتاه نخواهیم آمد

سردار تنگسیری ادامه داد: در همین راستا هماهنگی های لازم با نیروها انجام شد و در یک عملیات نیروهای ما بالگرد روی نفتکش انگلیسی پیاده شدند و فرمان کشتی را در اختیار گرفتند و کشتی را به آبهای سرزمینی خود آوردیم. این نفتکش اسکورت هم می شد و ما به اسکورت هشدار دادیم اگر خطا کند آن را منهدم خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از اینکه کشتی انگلیسی را گرفتیم 6 ساعت نشد که عربستان که یک کشتی ما را  توقیف کرده بود، آن کشتی را آزاد کرد.

سردار تنگسیری ادامه داد: اینها زبان زور می فهمند و هر کس بخواهد به ما زور بگوید گوشش را می‌پیچانیم.

 وی درباره توقیف نفتکش یونانی و عملیات 17 ربیع هم گفت: نفت و کشتی ما را در ۷۵ مایلی جزیره جاسک دزدیدند ولی نیروهای قهرمان رفتند و هدایت کشتی را در دست گرفتند و کشتی را به لنگرگاه هدایت کردند. ناوهای آمریکایی آمدند و مقابل کشتی نفتکش ایستادند اما با هجوم شناورهای ما در مقابل ناوهای آنها، میدان معرکه را ترک کردند. بالگردهایشان بلند شد و با اخطار ما نشستند. ناوچه هایشان آمدند اما با اخطار ما عقب نشستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما بارها گفته ایم که می توانیم خودمان امنیت منطقه را برقرار کنیم. وجود بیگانگان در منطقه مضر است.

وی گفت: امروز خلیج فارس در امنیت کامل قرار دارد و ما می‌توانیم امنیت این آبراه بین المللی را با مردم منطقه و کشورهای همسایه خلیج فارس تامین کنیم.

سردار تنگسیری با اشاره به ویژگی‌های شناور شهید سلیمانی گفت: طراحی و ساخت ناو شهیدسلیمانی در داخل کشور انجام شد. این شناور ۶۰۰ تن وزن دارد و هر کدام از قسمت‌های شناور مجزا هستند، یعنی اگر یک قسمت  آسیب ببیند برای فعالیت قسمت دیگر مشکلی ایجاد نخواهد شد. طراحی این شناور به شکلی است که اگر آب به قسمتی وارد شود به دیگر قسمت ها نفوذ نخواهد کرد.

سردار تنگسیری اظهار داشت: ۱۶ موشک ارتفاع پست و ۴ موشک برد بلند در شناور شهید سلیمانی وجود دارد و  این شناور اولین شناور جمهوری اسلامی ایران است که موشک‌های عمود پرواز دارد.

وی افزود: در این شناور موشک های سطح به سطح از ۹۰ کیلومتر تا ۷۵۰ کیلومتر برد وجود دارد و موشک ها، سلاح ها و چنگال این شناور کاملا داخلی است‌.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: ناو شهید سلیمانی ۶۷ متر طول دارد و با بدنه آلومینیومی و با ظرافت خاصی ساخته شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید