پیام ترامپ به معترضان در ایران

کدخبر: ۵۲۶۳۶۷
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری پیشین آمریکا خطاب به معترضان در ایران، گفت: ما با شما هستیم و همیشه با شما خواهیم بود.
پیام ترامپ به معترضان در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ ساعاتی پیش در شهر میندِن ایالت نوادا گفت: من از توافق هسته ای فاجعه بار ایران خارج شدم و همزمان با این سخنرانی، مردم ایران شجاعانه علیه رژیم بی‌رحم‌شان اعتراض می‌کنند.

ترامپ که به اتهام دعوت و تحریک طرفداران خود به اغتشاش و آشوب در مقابل کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۰ باید به دادگاه پاسخگو باشد، مدعی شد: ایرانی ها دلیرانه با خشونت، آزار و اذیت، زندان، شکنجه و حتی مرگ رو در رو می شوند.

ترامپ خطاب به معترضان در ایران، گفت: ما با شما هستیم و همیشه با شما خواهیم بود.

این اظهارات رئیس‌جمهور افراطی پیشین آمریکا در حالی مطرح شده است که پیشتر ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس نیوز درباره حوادث و ناآرامی‌های اخیر در ایران مدعی شده بود که ناآرامی‌ها محدود به مساله خاصی نیست.

رئیس سیا ادعا کرده بود که معترضان افراد بسیار شجاعی هستند که حاضرند خطر تظاهرات را بپذیرند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز علاوه بر حمایت از معترضان در سخنرانی سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را در پی ناآرامی‌ها در ایران اعمال می‌کند.

وی افزود که آمریکا دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان‌تر می‌کند و دسترسی بیشتر به پلتفرم‌ها و سرویس‌های امن و خارجی تسهیل می‌شود.

لازم به ذکر است که وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم دخالت های واشنگتن در امور داخلی ایران و حمایت از آشوبگران تحریم‌هایی را علیه برخی مقام های ایرانی از جمله احمد وحیدی وزیر کشور و عیسی‌ زارع‌پور وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی اعمال کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید