توانایی کره جنوبی در شناسایی و انهدام موشک های کره شمالی

کدخبر: ۵۲۶۸۶۱
​اقتصادنیوز: سخنگوی موقت وزارت دفاع کره جنوبی گفت که کشورش همچنان به معرفی ماهواره‌ها و پهپادهای جاسوسی متعدد و منابع شناسایی اضافی مستقر در دریا ادامه می‌دهد تا کره شمالی را بهتر رصد کند.
توانایی کره جنوبی  در شناسایی و انهدام موشک های کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مون هنگ سیک، سخنگوی موقت وزارت دفاع کره جنوبی، تهدیدات هسته‌ای کره شمالی را "بسیار جدی و ناگوار" توصیف کرد اما به خبرنگاران تاکید کرد که سیستم دفاع موشکی کره جنوبی قادر است تا سیستم‌های تسلیحاتی که کره شمالی گفت در رزمایش‌هایش مستقر می‌کند را "شناسایی و منهدم کند."

آمریکا و کره جنوبی موشک شلیک کردند

مون افزود که کره جنوبی همچنان به معرفی ماهواره‌ها و پهپادهای جاسوسی متعدد و منابع شناسایی اضافی مستقر در دریا ادامه می‌دهد تا کره شمالی را بهتر رصد کند.

علی‌رغم اظهارات مون، برخی از ناظران گفتند که تسلیحات تازه توسعه‌یافته کره شمالی مثل موشک KN-۲۳ که از روی موشک اسکندر روسیه ساخته شده، ممکن است موشک‌های دفاعی ایالات متحده و کره جنوبی را سرنگون کند. آن‌ها همچنین معتقدند که اگر کره شمالی موشک‌های متعدد خود را از مکان‌های متفاوتی همزمان پرتاب کند، شناسایی و انهدام آن‌ها برای این متحدان "بسیار دشوار" خواهد شد.

یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی تعهد خود را نسبت به تقویت دفاع این کشور با ایالات متحده و ژاپن و همکاری امنیتی سه‌جانبه‌شان تکرار کرد و افزود: نمایش تسلیحاتی اخیر کره شمالی نشان می‌دهد که تهدید هسته‌ای این کشور هر روز جدی‌تر می‌شود.

یون در دفترش در سئول به خبرنگاران گفت: کره شمالی دائما در حال توسعه و پیشبرد تسلیحات هسته‌ای و توانایی‌های خود در این زمینه است و اکنون نه تنها کره جنوبی بلکه کل جهان را تهدید می‌کند اما من فکر می‌کنم هیچ چیز وجود ندارد که کره شمالی بتواند از طریق هسته‌ای به‌دست آورد.

وی به مردمش اطمینان خاطر داد و از آن‌ها خواست تا "خیلی نگران نباشند و با فعالیت‌های اقتصادی بهترین خود را انجام دهند."

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی روز دوشنبه به نقل از کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، پیونگ‌یانگ "مانورهای پرتاب موشک بالستیک را تحت شبیه‌سازی بارگیری کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی" به منظور بررسی و ارزیابی "قابلیت بازدارندگی جنگ و ضد حمله هسته‌ای" در پاسخ به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی برگزار کرد.

کره شمالی از آغاز سال جاری میلادی تا به الان آزمایش‌های موشکی متعددی را انجام داده است و تاکید کرده که این آزمایش‌ها در پاسخ به عدم توقف رزمایش‌های مشترک نظامی ایالات متحده – کره جنوبی صورت می‌گیرد؛ رزمایش‌هایی که به عقیده کره شمالی ثبات منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید