مسئولان ارشد نظام به تفرقه افکنان میدان ندهند

جمهوری اسلامی هشدار داد /تا وقتی میدان در دست تندروهاست اوضاع همین است

کدخبر: ۵۲۶۹۷۳
مسئولان ارشد نظام در شرایط حساس کنونی نباید به تفرقه‌افکنانی که در طول سال‌های گذشته بر آتش تفرقه دمیدند و نیروهای دلسوز را به بهانه‌های مختلف و با انگ‌های گوناگون رمی و طرد کردند، اجازه میدان‌داری بدهند.
جمهوری اسلامی هشدار داد /تا وقتی میدان در دست تندروهاست اوضاع همین است

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نیروهای زیادی در کشور وجود دارند که به اصل نظام جمهوری اسلامی وفادارند و آرمان‌ها و ارزش‌های اولیه مطرح شده در جریان انقلاب اسلامی را قبول دارند ولی از آنها برای پیشبرد اهداف نظام و مدیریت کشور استفاده نمی‌شود.

تنها علت منزوی بودن این نیروهای کارآمد، باتجربه و مخلص اینست که در چگونگی مدیریت کشور، نگاه متفاوتی دارند. این ویژگی اتفاقاً باید عامل جذب این نیروها باشد نه طرد شدن آنان. روح قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی، تفرق قدرت در مورد قوای سه‌گانه است و تفاوت نگاه‌ها در مورد مدیریت. آنچه موجب رشد جامعه می‌شود بکار گرفته شدن جمع‌بندی نگاه‌های متفاوت مدیریتی است، امری که دربردارنده عصاره افکار و آراء بر مبنای نظر اکثریت صاحبنظران است.

آنچه اکنون در کشور ما در سطح حکمرانی جریان دارد، نه بر مبنای تفرق قدرت است و نه تفاوت نگاه‌ها در مدیریت. حکمرانان کنونی ما به حاکمیت و مدیریت یکدست اعتقاد دارند که طبعاً فاقد عصاره افکار و آراء بر مبنای نقطه ‌نظرهای متفاوت و متنوع است. محصول نگاه یکدست به حکمرانی را در 14 ماه گذشته در کشورمان مشاهده کرده‌ایم. این محصول، آن چیزی نیست که وعده آن داده می‌شد و هم‌اکنون از زبان مسئولان شنیده می‌شود. نارضایتی‌ها و اعتراضات این روزها نیز شاهد غیرقابل انکار این واقعیت تلخ و تأسفبار و نامطلوب هستند.

نظام جمهوری اسلامی اکنون به وحدت در درون حکمرانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند است. دیدیم که همزمان با حوادث روزهای اخیر، دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی و پادوهای آنها در منطقه تمام‌قد به حمایت از اغتشاشگران پرداختند و رسانه‌های آنها حتی لحظه‌ای را هم برای تحریک آنان از دست ندادند. آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و سران ارتجاع عرب دنبال حقوق زنان و حل مشکلات مردم ایران نیستند. هیچ انسان باهوشی چنین ادعائی را از سران این دولت‌ها نمی‌پذیرد. آنها به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق تجزیه و ایجاد جنگ داخلی هستند. این توطئه حساب شده را فقط از طریق وحدت کلمه تمام نیروهای وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌توان خنثی کرد.  

مسئولان ارشد نظام در شرایط حساس کنونی نباید به تفرقه‌افکنانی که در طول سال‌های گذشته بر آتش تفرقه دمیدند و نیروهای دلسوز را به بهانه‌های مختلف و با انگ‌های گوناگون رمی و طرد کردند، اجازه میدان‌داری بدهند. قبل از هر اقدامی باید میدان عمل از عناصر تفرقه‌افکن گرفته شود و وحدت عملی نیروهای وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با انواع نظرها و سلیقه‌ها تحقق یابد. در چنان شرایطی است که هم می‌توان جلوی طمع‌ بیگانگان را گرفت و نقشه‌های شومشان برای تجزیه ایران را نقش بر آب کرد و هم می‌توان به وحدت مذاهب و ادیان و اقوام جامه عمل پوشاند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید