نماینده کرمانشاه: حجاب یک واجب الهی است که باید در جامعه جا بیفتد

کدخبر: ۵۲۷۱۰۱
اقتصادنیوز: نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با محتواسازی در مورد عفاف و حجاب، جامعه و به ویژه جوانان را به داشتن حجاب ترغیب کنیم.
نماینده کرمانشاه: حجاب یک واجب الهی است که باید در جامعه جا بیفتد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد رشیدی، امروز(20 مهر) در تجمع بانوان و دختران نبوی در کرمانشاه، با بیان اینکه حجاب یک امر واجب الهی است که باید در جامعه جابیافتد، اظهار ‌کرد: نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به برنامه‌ریزی و کار فرهنگی ادامه‌دار همراه با لطافت دارد.

رشیدی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی مثل آموزش و پرورش باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب برنامه‌داشته باشند، گفت: آموزش و پرورش باید نوک پیکان کارهای فرهنگی در جامعه باشد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید با محتواسازی در مورد عفاف و حجاب، جامعه و به ویژه جوانان را به داشتن حجاب ترغیب کنیم.

رشیدی سپس اشاره ای هم به وقایع اخیر کشور داشت و گفت: همه از مقام معظم رهبری تا رئیس جمهوری و اقشار مختلف جامعه ار فوت خانم مهسا امینی ناراحت شدند.

وی با بیان اینکه دختران نور چشم ایران اسلامی هستند، گفت: اگر برخی از دختران ما کم حجاب یا بی حجاب شده اند به این دلیل است که نتوانسته ایم با کار فرهنگی، ضرورت توجه به فرهنگ حجاب را برای آنها نهادینه و تبیین کنیم.

نماینده کرمانشاه در مجلس در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و انقلاب در فتنه اخیر، گفت: خیلی از جوانان از روی ناآگاهی با اغتشاشاگران همراه شده که بیش از 90 درصد آنها آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته اند، چون اینها دشمن نیستند و فرزندان این سرزمین‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند تا در جریانات اخیر به بهانه حجاب در کشور آشوب به پا کنند، گفت: دشمنان همانطور که در سال 1398 گرانی بنزین را بهانه کردند و فتنه به پا کردند، این بار هم به بهانه حجاب در پی فتنه انگیزی بودند که مقابله با این توطئه‌ها به بصیرت نیاز دارد.

وی در ادامه موقعیت کنونی را حساس عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی هر حرف تحریک آمیزی در جامعه که منجر به دو دستگی یا چند دستگی شود، غلط بوده و بازی کردن در پازل دشمن است.

وی با بیان اینکه حرف‌های تفرقه آمیز و توئیت‌های تند در شرایط کنونی اشتباه است، گفت: جامعه در شرایط کنونی بیش از هر چیز به همبستگی و اتحاد نیاز دارد.

وی اشاره ای هم به تشکیل داعش از سوی دشمنان اسلام داشت و گفت: دشمنان اسلام تلاش کردند تا با ایجاد داعش در منطقه چالش ایجاد کرده و از این طریق چهره اسلام را به دنیا زشت نشان بدهند که با نابودی داعش توسط حاج قاسم فرزند انقلابی این سرزمین، این فتنه دشمنان نیز برای ضربه زدن به اسلام خنثی شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اشاره ای هم به مشکلات کشور مثل بیکاری و مشکلات معیشتی داشت و گفت: خط اعتراض از اغتشاش جدا است. اعتراض حق مردم است و باید فضا برای درخواست های مردم باز شود.

رشیدی اشاره ای هم به مشکلات اقتصادی داشت و گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی باید رفع شوند و مسئولین ناکارآمد باید کنار بروند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید