نماینده نزدیک به قالیباف:سعید محمد به خواست خاندوزی برکنار شد

ردپای قالیباف در عزل سعید محمد؟ /عبور کامل دولت از سردار

کدخبر: ۵۲۷۱۰۳
اقتصادنیوز: یک نماینده نزدیک به قالیباف درباره عزل سعید محمد گفت: زمانی که یک فرد عزل می شود یعنی دستگاه از او عبور کرده است. شواهد نیز نشان می دهد دولت از سعید محمد عبور کرده است.
ردپای قالیباف در عزل سعید محمد؟ /عبور کامل دولت از سردار

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته، سعید محمد با حکم سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد که تعبیر به چراغ سبز ابراهیم رئیسی به برکناری سعید محمد شد.

بنابر آنچه که در رسانه ها منتشر شده است، محمد باقر قالیباف به دلیل اختلاف خود با محمد بر سر پروژه یاس، به خاندوزی فشار آورده تا او را برکنار کند و رئیسی نیز برکناری محمد را به نزاع با قالیباف ترجیح داده است. روایتی که توسط یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تکذیب شد. 

مشروح گفتگوی اقتصادنیوز با سید غنی نظری، نماینده مجلس را درباره برکناری سعید محمد در ادامه می خوانید؛ 

************

* آقای نظری! تحلیل شما از برکناری آقای سعید محمد بعد از مدتی از حضورش در این دبیرخانه چیست؟ برخی خبرها از اصرار آقای قالیباف برای عزل ایشان روایت می کند. 

من این موضوع را کاملا تکذیب می کنم. این جو سازی رسانه‌ای است. او به دلیل عملکرد و عدم تعامل با مجموعه های بالا دستی و ضعف در مدیریت مجموعه های پایین دستی و به دلیل درخواست وزیر اقتصاد برکنار شده است، این چه ربطی به آقای قالیباف دارد؟ 

اگر آقای قالیباف می خواست، نمی گذاشت محمد پست بگیرد

* گفته می شود اصرار آقای قالیباف بر سر اختلافشان با سعید محمد در پروژه یاس بوده است...

این چیزها را رسانه های دشمن منتشر می کنند. آقای قالیباف در پروژه یاس نه پرونده‌ای دارد و نه محکومیتی. اگر آقای قالیباف می خواست، نمی گذاشت آقای سعید محمد پست دبیری شورای عالی مناطق آزاد را بگیرد. 

آقای محمد یکبار به جلسه کمیسیون آمد و اکثر اعضای کمیسیون تخصصی از او ناراضی بودند. خانم پاشایی، نماینده آقای احمدی نژاد و .... از او ناراحت بودند. 

انتصابات انتقاد برانگیز در مناطق آزاد

* یک منبع آگاه گفته آقای محمد به خاطر انتصاباتشان برکنار شدند، این موضوع چقدر صحت دارد؟

ایشان چند انتصاب داشتند. به طور مثال، آقای اسکندری را به منطقه آزاد اروند فرستاند و او با نماینده آنجا و مقامات محلی تعامل نداشت. حضور ضعیفی بعد از انتصاب داشتند. منطق آزاد چابهار بی صاحب است یا در برخی از مناطق عمر مدیریت کوتاه است. 

من یک سفری که داشتم دیدیم به یکی از مشاوران آقای سعید محمد، هر چیزی می خورد الی مشاور مناطق آزاد. 

دولت رئیسی از محمد عبور کرده است

* آقای نظری، برخی از گمانه زنی ها از احتمال حضور ایشان در وزارت خانه های راه یا کار حکایت دارد. نظر شما چیست؟ با توجه به نارضایتی که فرمودید آیا مجلس به او در صورت معرفی رای می دهد؟

فکر نمی کنم، البته نظر من، نظر کل مجلس نیست. البته از عملکرد آقای قاسمی رضایتی وجود ندارد به خصوص در حوزه مسکن کاری نکرده است. اما، اگر قرار بود آقای محمد جایگزین آقای قاسمی باشد، او را عزل نمی کردند. عزل جنبه منفی دارد. او را باید ارتقا می دادند و یک پست معاونت یا راه آهن به او پست می دادند. زمانی که یک فرد عزل می شود یعنی دستگاه از او عبور کرده است. شواهد نیز نشان می دهد دولت از سعید محمد عبور کرده است. 

البته آقای محمد یک فرد توانمند و خود ساخته ای هستند و شاید این حوزه منتاسب با تخصص و حوزه ایشان نبود و شاید در حوزه عمرانی موفق تر عمل می کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید