رئیسی: دخالت نیروهای خارجی در منطقه قطعا راه حل نیست

کدخبر: ۵۲۷۳۳۷
​اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور گفت: دخالت قدرتهای خارجی در منطقه آسیا بر مشکلات می‌افزاید و این نکته مورد تاکید و محوری بود که در اجلاس سیکا مطرح کردیم.
رئیسی: دخالت نیروهای خارجی در منطقه قطعا راه حل نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه پس از حضور در ششمین نشست «کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا» (سیکا) در فرودگاه مهرآباد، دخالت کشورهای خارجی را راه حل مسائل منطقه ندانست و با تاکید بر درون‌زا بودن امنیت در آسیا گفت: دخالت قدرتهای خارجی در منطقه آسیا بر مشکلات می‌افزاید و این نکته مورد تاکید و محوری بود که در اجلاس سیکا مطرح کردیم.

دیدار خصوصی رئیسی با امیر قطر در حاشیه اجلاس سیکا

رئیس‌جمهور درباره ارتقای روابط با قزاقستان، خاطرنشان کرد: آمدن رئیس جمهور قزاقستان به ایران و سفر متقابل به این کشور به همراه حضور در اجلاس‌ها و نشست‌های منطقه‌ای سطح روابط و همکاری دو کشور را گسترش داده است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: در دیدار مسئولان قزاقستانی و درگام نخست مبلغی در حدود ۳ میلیارد دلار برای توسعه اقتصادی و تجاری تعیین کردیم که اقتضا می‌کند که مسئولان و فعالان اقتصادی تلاش کنند به این مرز برسیم.

وی موضوع دیگر مورد بحث میان ایران و قزاقستان را انرژی و سوآپ نفتی مطرح کرد و افزود: آنها اعلام کردن این موضوع بار دیگر پیگیری شود چون این موضوع ۱۰ سال قبل با مشکل مواجه شد که از سرگیری این سوآپ به نفع دو کشور و منطقه است.

رئیس‌جمهور همچنین یکی از دستاوردهای این سفر را لغو روادید ۱۴ روزه برای فعالان اقتصادی ایرانی و قزاقستانی ارزیابی کرد.

آیت الله رئیسی افزود:  در دیدارهای دوجانبه با سران کشورها، تاکید شد که ارتباط ایران با کشورهای آسیایی شتاب قابل توجهی گرفته و زمینه بسیار خوبی برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در بازارهای آسیایی فراهم شده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید