واکنش سازمان ملل به انتخاب رئیس‌جمهور عراق

کدخبر: ۵۲۷۳۶۴
اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان ملل متحد انتخاب عبداللطیف رشید به عنوان رئیس جمهور عراق را تحولی مثبت دانست.
واکنش سازمان ملل به انتخاب رئیس‌جمهور عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: انتخاب رئیس جمهور عراق تحولی مثبت در روند تشکیل دولت در عراق به شمار می‌رود.

سخنگوی سازمان ملل گفت: دبیرکل از رهبران و بازیگران سیاسی می‌خواهد که در سریعترین زمان ممکن یک دولت فراگیر تشکیل دهند. این دولت باید خواسته‌های مردم عراق را برآورده کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پرتاب موشک به منطقه سبز هنگام تشکیل نشست پارلمان عراق برای انتخاب رئیس جمهور، تحولی منفی بود.

سخنگوی سازمان ملل گفت: نسبت به استفاده از هرگونه خشونت بسیار نگران و خواستار خویشتنداری هستیم.

«عبداللطیف رشید» نامزد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق امروز پنجشنبه در مرحله دوم انتخاب ریاست جمهوری عراق توسط نمایندگان مجلس این کشور توانست ۹۵ رای را به خود اختصاص دهد و به عنوان پنجمین رئیس جمهور این کشور پس از فروپاشی نظام بعث عراق به ریاست صدام حسین برگزیده شود.

بر اساس قانون انتخابات عراق، رئیس‌جمهور توسط شورای نمایندگان با اکثریت دو سوم انتخاب می‌شود و به دو دوره چهار ساله محدود می‌شود.

همزمان با ورود نمایندگان به مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهور این کشور منطقه سبز بغداد مورد حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های عراق به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که امروز پنجشنبه همزمان با ورود نمایندگان برای شرکت در جلسه انتخاب رئیس جمهور تعدادی موشک در مجاورت مجلس نمایندگان عراق سقوط کرد.

خبرگزاری المعلومه عراق به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که تعدادی موشک از مبداء نامعلومی به سمت مجلس شلیک شد اما این حمله تلفات انسانی در پی نداشت.

شبکه السومریه نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که امروز پنجشنبه منطقه سبز بغداد همزمان با برگزاری جلسه انتخابات ریاست جمهوری با چندین موشک هدف قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید