سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

اصلاح طلبان به دنبال برگزاری تجمع /چرا ظریف تحریم شد؟

کدخبر: ۵۲۷۵۳۲
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
اصلاح طلبان به دنبال برگزاری تجمع /چرا ظریف تحریم شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، دنیای سیاست، در روز جمعه 22 مهر ماه 1401، آرام گذشت اما، از مهم ترین خبرهای این روز می توان به دیدار سران سه قوه و مسئولان نظام با مقام معظم رهبری، تحریم های جدید کانادا علیه ایران و ... اشاره کرد که در «بسته خبری اقتصادنیوز» درباره آنان می‌خوانید.  

 غلط بکند کسی که حتی فکر کَندن درخت تناور جمهوری اسلامی را بکند

 همزمان با عید بزرگ میلاد باسعادت پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع)، سران قوا، جمعی از مسئولان نظام و میهمانان شرکت‌کننده در سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، صبح (جمعه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب، در این دیدار  با تأکید بر اینکه بیشترین امید به خواص دنیای اسلام و جوانان روشن‌بین و نقش‌آفرینی آنها در هدایت افکار عمومی است، فرمودند:« یک نمونه از امکان تحقق تأثیرگذاری، جمهوری اسلامی ایران است که نهالی کوچک با هدایت‌های امام خمینی(ره) در مقابل دو ابرقدرت آن زمان ایستاد و آن نهال اکنون به درختی تناور تبدیل شده است که غلط بکند کسی حتی فکر کَندن آن را نیز بکند

اصلاح طلبان به دنبال برگزاری تجمع

از دیگر خبرهای مهم روز گذشته، نامه سرگشاده جمعی از احزاب اصلاح‌طلب خطاب به سید ابراهیم رئیسی  برای برگزاری تجمع نامه بود. اصلاح طلبان در این نامه نوشتند:« ما جمعی از احزاب اصلاح‌طلب با ارسال نامه شماره 132381 مورخ 1401.06.30 به وزیر محترم کشور اطلاع دادیم که قصد برگزاری یک تجمع آرام را داریم که متاسفانه با وجود گذشت بیش از دو هفته پاسخی به آن داده نشده است. دستور فرمایید هماهنگی لازم برای برگزاری این تجمع در زمان و مکان مناسب به عمل آید.»

ظریف و لاریجانی تحریم شدند!

در ساعت پایانی پنج شنبه شب، ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا امروز اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. فهرست افراد تحریم شده از سوی وزارت خارجه کانادا شامل:« سعید مرتضوی دادستان سابق دادگاه انقلاب ایران، امیر حاتمی وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، منوچهر امان اللهی فرمانده نیروهای مجری قانون در استان چهارمحال و بختیاری، غلامرضا ضیایی، مدیر سابق زندان‌های رجایی شهر و اوین، پیمان جبلی رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه سابق ایران می‌شود.

اما چرا محمد جواد ظریف تحریم شد؟، رضا نصری، کارشناس مسائل بین الملل، در این باره در توئیتی نوشت: لابی اسرائیل و سازمان مجاهدین - که بیش‌ترین تاثیر را بر دولت کانادا دارند - می‌خواهند در خارج از کشور جز صدای «فشار حداکثری»‌ها و ویرانی‌طلب‌ها و در داخل جز صدای تفرقه و افراط بلند نباشد تا زمینه را برای سوریه‌سازی ایران مهیا کنند.‌‌ برای همین هنوز «جواد ظریف‌»ها را هدف می‌گیرند.

تحریم ظریف و لاریجانی

فیلمی درباره پلیس که جنجالی شد

از سوی دیگر، انتشار یک فیلم رفتار ماموران یگان ویژه هنگام دستگیری یک زن، در فضای رسانه ای جنجالی شد. انسیه خزعلی  با بیان اینکه فراجا همیشه حامی مال و ناموس مردم بوده است، گفت:« پیگیر حقوق بانوان و حفظ کرامت آنها هستیم، از مسولین فراجا خواسته ام گزارشی از علل حادثه و کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی به معاونت ارسال کنند.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «کلیپ منتشر شده در شبکه‌های معاند پیرامون عملکرد ماموران پلیس در دستگیری خانمی است که از محرکان اغتشاشات در میدان آرژانتین بوده است.»

در این اطلاعیه آمده است:« پلیس ضمن اقدام در خصوص تامین امنیت شهروندان خود را مکلف به پاسخگویی می‌داند و رفتارهای خارج از ضوابط و مقررات را به هیچ وجه تایید نمی‌کند و در صورت وقوع هرگونه تخلف برابر قوانین و مقررات با متخلفان برخورد خواهد کرد.»

از افزایش حقوق نمایندگان تا پیشنهاد مناظره با محسنی اژه ای

همچنین تکذیب افزایش 50 درصدی حقوق نمایندگان، انتقادات از فیلترینگ کل فضای مجازی و اعلام آمادگی یک اصولگرا برای مناظره با رئیس قوه قضائیه از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید