بورل: حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک اوکراین به نفع ماست

کدخبر: ۵۲۷۷۲۰
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر متعهد به حمایت نظامی، دیپلماتیک از اوکراین در جنگ با روسیه شد.
بورل: حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک اوکراین به نفع ماست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه بار دیگر متعهد به حمایت نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه شد.

موضع‌گیری مدودف درباره صحبت‌های بورل درباره حمله اتمی روسیه

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست حزب سوسیالیست‌های اروپایی در «برلین» پایتخت آلمان گفت: «باید به مردم توضیح دهیم که باید به حمایت نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک اوکراین ادامه دهیم زیرا این به نفع ماست.»

وی گفت که باید به ارائه تسلیحات به اوکراین در حد نیاز این کشور ادامه داد.

بورل روز پنجشنبه نیز به وزرای دفاع ناتو گفت که اتحادیه اروپا قرار است ۵۰۰ میلیون یورو کمک نظامی جدید برای اوکراین را تصویب کند.

از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس تحریم‌های گسترده علیه روسیه و ارسال تسلیحات و وسایل نقلیه نظامی به اوکراین به ارزش میلیاردها دلار را به رغم‌ هشدارهای مسکو در دستور کار قرار داده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در یک سخنرانی تلویزیونی درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

انتقاد ریابکوف از سیگنال‌های ضدونقیض برجامی آمریکا

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا نیز به تازگی هشدار داد که تصمیم واشنگتن برای ادامه عرضه تسلیحات سنگین به کی‌یف تاییدی بر وضعیت آن به عنوان یک شرکت‌کننده در درگیری است.

وی گفت: «ما این را تهدید فوری علیه منافع راهبردی کشور خود تلقی می‌کنیم.»

در تازه‌ترین تحول، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که قصد ارسال موشک‌های زمین به هوای «آمرام» و دیگر تسلیحات پیشرفته را دارد.

وبگاه «آرمی تکنالوژی» روز شنبه گزارش داد که «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس بسته کمک نظامی جدیدی را با هدف تقیوت دفاع هوایی اوکراین در پی تشدید حملات روسیه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، انگلیس قصد دارد موشک‌های آمرام و تسلیحات پیشرفته دیگر را در اختیار اوکراین قرار دهد. موشک‌های آمرام که قرار است در هفته‌های آینده به اوکراین تحویل شوند، به نیروهای این کشور در دفاع از زیر ساخت‌های مهم کمک می‌کنند.

این موشک‌ها که قادر به سرنگونی موشک‌های کروز هستند، با سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای «ناسامز» که توسط آمریکا عرضه می‌شود، استفاده خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید