تنش آمریکا و اروپا بر سر جنگ اوکراین بالا گرفت

کدخبر: ۵۲۷۷۸۲
نشریه آمریکایی واشنگتن پست از بالاگرفتن تنش‌ها در روابط ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر ادامه جنگ در اوکراین خبر داد.
 تنش آمریکا و اروپا بر سر جنگ اوکراین بالا گرفت

به گزاش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا  از تارنمای نشریه آمریکایی واشنگتن پست، فروپاشی اقتصاد اوکراین و نیز درخواست‌های بی نتیجه وزیر خزانه داری آمریکا از همتایان اروپایی خود برای تسریع در روند و نیز افزایش کمک‌های مالی به اوکراین از علل اصلی تنش در روابط دو سوی آتلانتیک می‌باشند.

طی هفته‌ای که گذشت، جنت یلن (Janet L. Yellen) چندین بار در دیدارهای مختلف با مقامات مالی اتحادیه اروپا از همتایان خود خواست ضمن تسریع در روند کمک مالی به اوکراین میزان این کمک‌ها را نیز افزایش بدهند.

در جدیدترین مورد، یلن به همراه رئیس جمهور و نخست وزیر اوکراین در جلسه بانک مرکزی این درخواست‌ها را تکرار کردند.

این نشریه آمریکایی به نقل از منابع آگاه افزود وزیر خزانه داری آمریکا حتی در دیدارهای خصوصی خود با مسئولان صندوق بین المللی پول و نیز معاون کمیسیون اروپا درخواست‌های واشنگتن را تکرار کرد.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون اروپا با رد ادعای یلن گفت مجموع تعهد مالی اتحادیه اروپا شامل کشورهای عضو و سازمان‌های مالی مانند بانک سرمایه گذاری اروپا برای کمک به اوکراین حدود ۱۹ میلیارد یورو می‌باشد.

تازه ترین گزارش‌های آماری بانک جهانی که هفته گذشته منتشر شد، حکایت از آن دارد که اقتصاد اوکراین امسال سقوط بی سابقه ۳۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، تورم در اوکراین تا چند ماه دیگر به ۴۰ درصد خواهد رسید.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید