بررسی بازار نفت در هفته‌ای که گذشت

نوسان قیمت نفت در مرز حساس

کدخبر: ۵۲۳۴۱۶
اقتصادنیوز: نفت که در هفته‌های گذشته به رقم 88.4 دلار به ازای هر بشکه رسیده بود در آخرین صبح روز پنجشنبه 31 شهریور ماه 1401 به رقم 83.2 دلاری رسید.
نوسان قیمت نفت در مرز حساس

در ادامه بررسی‌های هفتگی قیمت نفت این هفته هم پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال، نمودار قیمت نفت در بازارهای جهانی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

قیمت نفت در مرز حساس

به گزارش اقتصادنیوز این در حالی است که در هفته های قبل نوسان کوتاهی تا قیمت 81 دلار هم داشته است و یک سطح حمایتی برای این قیمت در این محدوده ایجاد شده است که این بار نیز در حال نزدیک شدن به این قیمت است.

فدرال رزرو در شامگاه چهارشنبه به وقت تهران در پنجمین اقدام خود با افزایش 0.75 درصدی، نرخ بهره را به عدد 3.25 درصد کشاندن و تمام هدف خود برای افزایش نرخ را مبارزه با تورم خواند.

اکوایران در این باره نوشت قیمت در بازارهای جهانی در معاملات روز پیشین خود به پیشواز این افزایش نرخ رفتند به طوری که کامودیتی‌ها اغلب با بازدهی منفی همراه‌ شدند و بازارهای سهام و کالایی همگی قرمز پوش شدند. بانک مرکزی امریکا نرخ بهره را در مارس 2022 به عدد 0.5 راساند و پس از آن در هر جلسه این نرخ را افزایش داد به طوریکه در ماه می2022 نرخ بهره را 1 درصد اعلام کرد و اعداد پی از آن نیز به 1.75درصد و 2.5 درصد رسید. 

و این بانک در آخرین جلسه در خصوص نرخ بهره این رقم را به عدد 3.25 درصدی رساند. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت روز چهارشنبه با کاهش 75 واحدی به پایان رسید، چرا که  افزایش 75 واحدی نرخ بهره و افزایش ذخایر آمریکا، معامله گران را بیش از تهدیدهای ولادیمیر پوتین برای تشدید جنگ علیه اوکراین نگران کرد. نگرانی بازار از افزایش ممکن است اقتصاد را به رکود بکشاند و تقاضا را کاهش دهد.

قیمت نفت به حوالی ابتدای سال میلادی جاری رسید جایی که به عنوان یک سطح حمایتی کلاسیک و روانی برای معامله‌گران محسوب می‌شود واز دست رفتن این محدوده قیمتی می‌تواند اهداف پایین تری را برای این کالای سیاه به وجود بیاورد.

نفت

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید