جو بایدن با بن سلمان د یدار نمی کند

کدخبر: ۵۲۷۹۶۹
اقتصادنیوز: جیک سالیوان گفت: هیچ برنامه‌ ای برای دیدار رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد عربستان در اجلاس گروه- ۲۰ وجود ندارد.
جو بایدن با بن سلمان د یدار نمی کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: «بایدن» (رئیس جمهور آمریکا) روابط واشنگتن با عربستان سعودی را به دلیل ایستادن ریاض در کنار روسیه علیه منافع ما مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این مصاحبه ادامه داد: «بایدن» در آینده روابط با عربستان سعودی یکجانبه نخواهد بود و با اعضای کنگره از هر دو حزب مشورت خواهد کرد تا به طور مشترک کار کنند. ما گزینه‌ های زیادی برای رویکرد جدیدمان با عربستان سعودی داریم، از جمله کمک امنیتی به پادشاهی.

«جیک سالیوان» اضافه کرد: تغییر رویکرد ما به عربستان سعودی سریع نخواهد بود و ما وقت خود را برای مشورت و مطالعه آنچه برای مردم آمریکا بهتر است صرف خواهیم کرد. هیچ برنامه‌ ای برای دیدار رئیس جمهور بایدن با ولیعهد عربستان (محمد بن سلمان) در اجلاس G-۲۰ (گروه- ۲۰) وجود ندارد.

وی در ارتباط با موضوع کشورش در قبال روسیه نیز گفت: ما باید به روسیه پیام روشنی بفرستیم مبنی بر اینکه آنها نباید از سلاح هسته ای استفاده کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید