حمله پهپادی روسیه به پایتخت اوکراین/ آژیر هشدار به صدا درآمد/ مسکو با کدام پهپادها به کی‌یف حمله کرد؟

کدخبر: ۵۲۸۰۹۷
منابع رسانه‌ای از وقوع چند انفجار در نتیجه حملات پهپادی شدید روسیه به کی‌یف پایتخت و دیگر نقاط اوکراین خبر دادند.
حمله پهپادی روسیه به پایتخت اوکراین/ آژیر هشدار به صدا درآمد/ مسکو با کدام پهپادها به کی‌یف حمله کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در ادامه حملات اخیر پهپادی روسیه به مناطق مختلف اوکراین، رسانه‌ها خبر دادند که روسیه با پهپادهای انتحاری «کامی کازه» به چند نقطه از اوکراین حمله کرد.

خبرگزاری فرانسه و شبکه جهانی «بی بی سی» از وقوع چند انفجار در کی یف پایتخت اوکراین خبر دادند. طبق این گزارش‌ها، صدای آژیر هشدار حملات هوایی هم در این شهر شنیده شده است.

«آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین به رسانه‌ها خبر داد که صبح امروز دوشنبه کی یف با پهپادهای انتحاری کامی کازه هدف حمله قرار گرفته و در چند نقطه از منطقه مرکزی پایتخت انفجار صورت گرفته است.

«ویتالی کلیتچکو» شهرار کی‌یف اعلام کرد که به برخی مناطق مسکونی در پایتخت اوکراین آسیب وارد شده است.

یرماک در پیامی در صفحه تلگرامی خود خطاب به حامیان غربی این کشور اعلام کرد که اوکراین برای دفاع از خود در برابر حملات هوایی روسیه، «در اسرع وقت» به سامانه پدافند هوایی بیشتری زیاد دارد.

از سوی دیگر برخی دیگر از رسانه‌ها گزارش دادند که روسیه با پهپادهای انتحاری خود به اهدافی در «اودسا» و «خارکیف» هم حملاتی انجام داده است.

روسیه از بامداد دوشنبه هفته گذشته چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر کی‌یف پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات هفته گذشته و امروز روسیه بعد از انفجار مهیبی در پل کریمه انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

پیش از این برخی منابع خبری مدعی شده‌اند پهپادهای مورد استفاده روسیه در این حملات ساخت ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید