ولایتی:

اروپایی‌ها امروز تابع واشنگتن هستند

کدخبر: ۵۲۸۷۲۸
اقتصادنیوز: مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل در مصاحبه اختصاصی با شبکه المیادین با اشاره به کارشکنی‌های غرب در پرونده مذاکرات هسته‌ای گفت: اروپایی‌ها قبلاً سیاست مستقلی داشتند و امروز تابع واشنگتن هستند. غربی ها معتقدند دنیا تک قطبی است و آمریکا ابرقدرت است.
 اروپایی‌ها امروز تابع واشنگتن هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل در مصاحبه با شبکه المیادین اظهار داشت:ارتباط بین اجزای جبهه مقاومت بسیار خوب است و این غرب است که متحد نیست.

اتهام زنی تازه اتحادیه اروپا علیه ایران/ شواهد کافی برای تحریم ایران داریم!

وی افزود: ایران در قلب جبهه مقاومت قرار دارد و در کنار یمن، لبنان، سوریه، فلسطین و عراق فعالیت می‌کند.
ولایتی با اشاره به اغتشاشات اخیر ایران نیز گفت: اتفاقات ایران ناگوار بود، اما این موضوع چه ارتباطی به این دارد که یک گروه مسلح بارزانی از خارج بیاید و مردم کُرد ما را بکشند؟ در اتفاقات اخیر ایران خارجی ها دنبال بهانه هستند و این موضوع عادی نبود.
ولایتی ادامه داد: واشنگتن و تل آویو آنقدر قوی نیستند که برنامه های خود را در ایران اجرا کنند و ملت ایران به آنها اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: در هفته های اخیر داعش از عراق به افغانستان منتقل شد تا ابزاری در دست آمریکایی ها باشد و آمریکایی‌ها می‌خواهند در جایی باشند که بتوانند ثروت کشورهای دیگر را غارت کنند.
وی همچنین با اشاره به کارشکنی‌های غرب در پرونده مذاکرات بازگشت به برجام خاطرنشان کرد: اروپایی ها قبلاً سیاست مستقلی داشتند و امروز تابع واشنگتن هستند. غربی ها معتقدند دنیا تک قطبی است و آمریکا ابرقدرت است.
مشاور رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین به پرونده مذاکرات با عربستان پرداخت و در این باره تاکید کرد: ما با عربستان همسایه هستیم و باید در کنار یکدیگر زندگی کنیم و سفارتخانه‌ها باید در دو کشور فعال باشند تا اختلافات را به نحو بهتری حل و فصل کنند.
ولایتی درباره عراق نیز گفت: از عراق دوست و برادر حمایت می‌کنیم و امیدواریم که نقش تاریخی خود را بازیابد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی نیز خاطرنشان کرد: ما از لبنان حمایت می‌کنیم و قطعا باید خط مرزی دریایی مشخص شده و اسرائیل از منطقه مرزی دریایی لبنان خارج شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید