استقبال قطر و عربستان از تصمیم استرالیا درباره فلسطین

کدخبر: ۵۲۸۷۳۳
اقتصادنیوز: عربستان و قطر از تصمیم دولت استرالیا برای لغو شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل استقبال کردند.
استقبال قطر و عربستان از تصمیم استرالیا درباره فلسطین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت‌خارجه کشورهای قطر و عربستان سعودی در بیانیه‌های جداگانه اعلامیه دولت استرالیا مبنی بر عقب‌نشینی از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را ستودند.

ایران؛ محور رایزنی سران انگلیس و اسرائیل

وبگاه عربی‌۲۱ گزارش داد، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه خود آورده است که ریاض از تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدن به یک راه‌حل عادلانه در موضوع فلسطین استقبال می‌کند، راه حلی که به خواسته فلسطینی‌ها برای تشکیل یک کشور مستقل به پایتختی «قدس شرقی»طبق قطعنامه‌های بین‌المللی تحقق بخشد.

در ادامه این بیانیه آمده است که عربستان سعودی بر موضع خود در حمایت از مردم فلسطین و خواسته‌هایشان تأکید دارد.

وزارت خارجه قطر نیز در بیاینه خود تصمیم دولت استرالیا را عاملی برای کمک به تحقق صلح فراگیر و عادلانه در فلسطین دانسته و آمده است که دوحه از تصمیم‌های مشابه از سوی کشورهایی که پیش از این قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی دانسته بودند، استقبال می‌کند.

از سوی دیگر تصمیم روز دوشنبه دولت استرالیا در پس گرفتن شناسایی قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی واکنش نخست‌وزیر و دیگر مسئولان رژیم اشغالگر قدس را به دنبال داشت.

منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی خبر دادند، رژیم صهیونیستی در اعتراض به تصمیم استرالیا برای لغو تصمیم سال ۲۰۱۸ این کشور برای به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت این رژیم، سفری استرالیا را به وزارت خارجه احضار می‌کند.

دولت استرالیا روز دوشنبه تصمیم سال ۲۰۱۸ دولت وقت این کشور در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد.

به گفته «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا، این موضوع باید به عنوان بخشی از مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان حل و فصل شود.

وی افزود: «استرالیا متعهد به راه حل دو دولتی است که در آن اسرائیل و یک کشور فلسطینی در آینده، در صلح و امنیت در مرزهای بین‌المللی به رسمیت شناخته شده همزیستی کنند».

اقدام دولت جدید استرالیا در شرایطی انجام شده که دولت وقت این کشور در سال ۲۰۱۸ تحت فشارهای دولت دونالد ترامپ در آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته بود.

 دولت سابق استرالیا همچنین اواخر بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تحت فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی، رسما اعلام کرد که کلیت جنبش حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت شناخته است. استرالیا تا قبل از آن، شاخه نظامی حماس را ترویستی خوانده بود.

پایان پیام /

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید