تاکید ولایتی بر فعال شدن سفارت‌های ایران و عربستان

کدخبر: ۵۲۸۷۴۲
اقتصادنیوز: علی‌اکبر ولایتی درباره روابط ایران و عربستان گفت: ما همسایه عربستان هستیم و باید با هم همزیستی کنیم؛ بنابراین سفارتخانه‌های دو کشور باید فعال باشند تا مشکل از طریق بهتری حل شوند.
تاکید ولایتی بر فعال شدن سفارت‌های ایران و عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه لبنانی المیادین گفت: ارتباط میان تشکل‌های جبهه مقاومت بسیار خوب است و این در حالی است که کشورهای غربی متحد نیستند.

استقبال قطر و عربستان از تصمیم استرالیا درباره فلسطین

وی در ادامه اظهار کرد: ایران در قلب جبهه مقاومت است و در کنار یمن و لبنان و سوریه و فلسطین و عراق ایستاده است.

ولایتی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود تاکید کرد: اتفاقات اخیر ایران أسف‌بار است اما این امر چه ارتباطی با این مساله دارد که مجموعه‌هایی مسلح از طرف بارزانی از خارج بیایند و مردم کُرد ما را بکشند؟

مشاور مقام معظم رهبری گفت: در حوادث اخیر ایران، کشورهای بیگانه به دنبال بهانه می‌گردند و این امر طبیعی نیست.

ولایتی تاکید کرد: واشنگتن و تل‌آویو آنقدر قوی نیستند که بتوانند طرح‌های خود را در ایران پیاده کنند و ملت ایران اجازه تحقق چنین مساله‌ای را نخواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر نیروهای داعشی از عراق به افغانستان انتقال داده شدند تا ابزار دست آمریکایی‌ها باشند. آمریکایی‌ها می‌خواهند در مکانی باشند که بتوانند ثروت دیگر کشورها را غارت کنند.

ولایتی در ادامه گفت: اروپایی‌ها پیش‌تر سیاست مستقلی داشتند اما امروز دنباله‌رو واشنگتن شده‌اند. غربی‌ها بر این باورند که جهان تک‌قطبی و آمریکا ابرقدرت است.

وی درخصوص روابط ایران و عربستان نیز تاکید کرد: ما همسایه عربستان هستیم و باید با هم همزیستی کنیم؛ بنابراین سفارتخانه‌های دو کشور باید فعال باشند تا مشکل از طریق بهتری حل شوند.

ولایتی اضافه کرد: ما همچنین از کشور دوست و برادر، عراق، حمایت می‌کنیم و امیدواریم نقش تاریخی این کشور بازگردانده شود.

مشاور رهبری درخصوص لبنان نیز تاکید کرد: ما از لبنان حمایت می‌کنیم و خط مرزی دریایی این کشور باید مشخص شود؛ همچنین رژیم صهیونیستی باید از منطقه مرزهای دریایی لبنان خارج شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید