واکنش کرملین به اظهارات اردوغان درباره پوتین

کدخبر: ۵۲۹۰۴۶
اقتصادنیوز: کاخ کرمیلن در پاسخ به اظهارات رجب طیب اردوغان درباره نرم شدن رئیس‌جمهور روسیه درباره جنگ اوکراین گفت: در واقع پوتین از همان ابتدا از مذاکره استقبال می‌کرد و به دفعات این حرف را زده است.
واکنش کرملین به اظهارات اردوغان درباره پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، که گفته است «ظاهرا پوتین حالا نسبت به گذشته نرم‌تر شده و تمایل بیشتری به مذاکره با اوکراین دارد»، واکنش نشان داد.

همسر و فرزند «سرگئی لاوروف» تحریم شدند

خبرگزاری تاس گزارش داد، پسکوف درباره اظهارات اردوغان گفت: در واقع، پوتین از همان ابتدا از مذاکره استقبال می‌کرد. رئیس جمهور (روسیه) به دفعات این حرف را زده است.

وی همچنین یادآور شد که حتی پیش از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، پوتین تلاش کرده بود که باب مذاکره با ناتو، آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) را باز کند.

پسکوف تاکید کرد: زمانی که مذاکره‌کنندگان روسیه و اوکراین درباره متن سند به توافق قطعی رسیدند، پوتین آماده مذاکره و گفتمان بود. بنابراین، از این نظر، چیزی تغییر نکرده است.

سخنگوی کرملین می‌گوید که بر اساس اعلام مقامات، «این موضع کی‌یف است که تغییر کرده زیرا طرف اوکراینی، به طور رسمی از عدم ادامه مذاکرات با روسیه خبر داد. این یعنی، هم‌اکنون قانون اوکراین هرگونه مذاکره را منع می‌کند.»

پسکوف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مکالمه تلفنی جدید بین پوتین و اردوغان، گفت: درباره مکالمه تلفنی با اردوغان، تاکنون چنین تماسی در برنامه نیست. اما آنها اغلب حرف می‌زنند و گاهی اوقات مکالمات عملاً ظرف چند ساعت، برنامه‌ریزی می‌شود.

ولادیمیر پوتین، ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها به‌منظور رهایی از ستم رژیم کی‌یف، دستور آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را صادر کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید