مشاور ترامپ محکوم به حبس شد

کدخبر: ۵۲۹۰۸۹
اقتصادنیوز: مشاور دونالد ترامپ به دلیل خودداری از همکاری با کمیته تحقیقات درباره یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، محکوم به حبس شد.
مشاور ترامپ محکوم به حبس شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،‌ دادگاهی در آمریکا، استیو بَنِن، مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به دلیل خودداری از همکاری با قانون‌گذاران در پرونده تحقیقات درباره یورش حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱، به چهار ماه حبس محکوم کرد.

رویترز گزارش داد، کارل نیکلاس، قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا علاوه بر این صدور حکم حبس، استیو بنن را به پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ دلار محکوم کرد.

بنن در ماه جولای به دو فقره جرم (توهین به کنگره به‌دلیل عدم فراهم کردن اسناد یا شهادت ندادن در حضور کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان درباره یورش ششم ژانویه ۲۰۲۱) متهم شده بود. دادستانی آمریکا پیشنهاد ۶ ماه حبس را برای وی مطرح کرده بود.

بنن ۶۸ ساله یکی از مشاوران ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود و در سال ۲۰۱۷ به سمت تحلیلگر ارشد کاخ سفید منصوب شد.

دار و دسته‌های حامی ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ و در تلاشی نافرجام برای ممانعت از تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا و اعلام پیروزی جو بایدن، به ساختمان کنگره آمریکا یورش برده و با پتک و باتوم، میله پرچم، لوله‌های فلزی و … به پلیس حمله‌ور کردند.

حکم امروز درباره استیو بنن، پرونده حقوقی وی را مختومه نمی‌کند زیرا او در ماه سپتامبر در دادگاهی در نیویورک، به پولشویی و توطئه متهم شده بود. دادستانی نیویورک وی را به فریب دادن خیرین برای اعطای کمک مالی به ترامپ جهت ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک متهم کرده‌اند. در صورتی که اتهامات بنن اثبات شود، دست کم ۱۵ سال حبس در انتظار وی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید