روایت کیهان از کابوس ژنرال های آمریکایی /پهپادهای ایران فتوشاپ نیستند!

کدخبر: ۵۲۹۱۷۵
طی دهه‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران با دلایل متعدد به منظور توسعه و گسترش توان رزم پهپادی در این حوزه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرده است.
روایت کیهان از کابوس ژنرال های آمریکایی /پهپادهای ایران فتوشاپ نیستند!

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه کیهان نوشت:

مقامات آمریکایی در حالی از توسعه صنعت پهپادی و صادرات آن ابراز نگرانی می‌کنند که تا همین چند سال قبل، آن را انکار می‌کردند و مدعی بودند پهپاد ایرانی، فقط فتوشاپ است.

 

رجانیوز در این باره نوشت: جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر همواره در بحث تولیدات استراتژیک و امنیتی دست بالا را داشته و با رونمایی‌های کاربردی و دقیق حول هدف‌گذاری و کارویژه‌ این مقادیر، به نحو شایانی عمل کرده است. از موشک‌های متنوع با کاربردهایی متفاوت و حساب شده، ارسال ماهواره برای اهداف تحقیقاتی و استراتژیک و همچنین توفیقات عدیده در صنایع هسته‌ای که غربی‌ها را به‌شدت دچار استیصال و درماندگی کرد گرفته تا پهپادهایی که توانایی ایجاد تغییرات اساسی در میادین مختلف را داراست، خود موید این خواهد بود که ایران در اتخاذ راهبرد دفاعی امنیتی‌اش موفق عمل کرده‌است.

طی دهه‌های گذشته، جمهوری اسلامی ایران با دلایل متعدد به منظور توسعه و گسترش توان رزم پهپادی در این حوزه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کرده است. ایران برای اولین بار در جریان دفاع مقدس با استفاده عملیاتی از توان پرنده‌ بی‌سرنشین خود یعنی مهاجر موفق شد به این تصمیم جامه عمل بپوشاند. همچنین مهاجر به عنوان اولین نسل از پرنده‌های بی‌سرنشین بود که در یگان‌های رزمی ایران به عنوان سکوی دیده‌بانی، رصد و شناسایی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اکنون نیز ایران یکی از گسترده‌ترین، متنوع‌ترین و پیچیده‌ترین ناوگان پهپادی منطقه را در اختیار دارد که بدون شک ذیل پارامترهای فوق‌الذکر توانایی رقابت با دیگر قدرت‌های پهپادی یعنی آمریکا و انگلیس را داراست. ناوگانی که از پهپادهایی با طراحی و نقشه‌ صددرصد بومی تا پهپادهای مهندسی معکوس شده که از طرق مختلف در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته، تشکیل شده است. پهپادهای ابابیل، شاهین، فطرس، صادق، کرار، آرش، شاهد و جانور قهاری که از پهپاد RQ۱۷۰ مهندسی معکوس شده است، گوشه‌ای از تولیدات رونمایی شده‌ نیروهای مسلح از پرنده‌های بدون سرنشین ایرانی است که شایان توجه است.

رادیوفردا رسانه‌ وابسته به سازمان سیا که بودجه‌ خود را از قِبل حملات سازمان‌یافته به نظام جمهوری اسلامی، مستقیما از دولت آمریکا دریافت می‌کند، مدتی قبل با استناد به گزارشی از نشریه آتلانتیک، طی سؤالی از مخاطب می‌پرسد که: «آیا پهپاد ایرانی با فتوشاپ ساخته شده است؟» همان‌طور که پیداست در انتهای این گزارش سعی دارد تا نتیجه‌گیری خود را با پاسخ مثبت به سؤال مذکور جمع‌بندی کرده و این‌طور به مخاطب القا کند که واقعا همین‌طوری است که ما فرضیه‌سازی کرده‌ایم.

مدتی بعد نیز برایان هوک رئیس‌گروه اقدام ایران در دولت ترامپ در اظهارنظری عجیب و مضحک، دستاوردهای ایران در عرصه‌ موشکی را فتوشاپ دانسته و برای کم‌اهمیت جلوه دادن آن اظهار داشت: «ایران همواره در تلاش است تا دیدگاه‌هایی غیرواقعی و فریبکارانه را درخصوص دستاوردها و تلاش‌های خود ایجاد کند.»

این قبیل اظهار نظرات عجیب و مضحک که توسط بلندگوهای رسانه‌ای دشمنان این کشور مطرح شده و بدون هیچ مدرک مستندی در فضای رسانه‌ای برجسته می‌شود، نهایتا به آبروریزی منتهی شده و دروغ سازمان‌یافته آنها را آشکار کرد. ماه گذشته وبسایت آمریکایی ۱۹۴۵ مصاحبه‌ با یک افسر ارشد آمریکایی منتشر کرد که گفته بود: «پهپادهای ایران برای نیروهای ما خواب نگذاشته است. بسیاری از ناظران غربی با مسخره و شوخی از کنار این خبر عبور کردند و پهپادهای ایرانی را جوک و شوخی دانستند. اما پهپادهای ایرانی به هیچ وجه شوخی نیستند و ما نمی‌توانیم توانایی‌های این پهپادها و تهدیدی که ارائه می‌کنند را دست‌کم بگیریم». مقامات رسمی آمریکا از جمله بلینکن وزیر امور خارجه و سایر مسئولان دولتی آمریکا نیز در ماه‌های اخیر هر بار مواضعی تند علیه قدرت پهپادی ایران اتخاذ کرده‌اند.

اکنون ۲۲ کشور خواستار خرید پهپادهای ایرانی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید