قطعی برق سراسری در اوکراین در پی حملات موشکی روسیه

کدخبر: ۵۲۹۳۵۸
اقتصادنیوز: بنابر اعلام نیروی هوایی اوکراین، رشته حملات پیاپی روسیه به زیرساخت حیاتی این کشور باعث اختلال سراسری در جریان برق اوکراین شده است.
قطعی برق سراسری در اوکراین در پی حملات موشکی روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیروی هوایی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که ۱۵ فروند موشک روسیه به زیرساخت حیاتی این کشور و در چند منطقه به تاسیسات انرژی برخورد کرده و اختلال سراسری در جریان برق ایجاد کرده است.

دستور فوری مقامات «خرسون» به شهروندان این شهر

خبرگزاری رویترز گزارش داد، نیروی هوایی اوکراین افزود: از ۳۳ فروند موشک شلیک شده به سوی این کشور در بامداد شنبه، ۱۸ فروند سرنگون شده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: روسیه در حملات گسترده تازه که از نیمه شب آغاز کرده، ۳۶ راکت شلیک کرده که بیشتر آنها سرنگون شده است.

روسیه از ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر ماه) رشته حملات پیاپی را به زیرساخت نیروی اوکراین را آغاز کرده، که دستکم به نیمی از نیروگاه های گرمایی این کشور و تا ۴۰ درصد سامانه برق این کشور، آسیب رسانده است. 

مقام های محلی اوکراین در بامداد شنبه و اندکی پس از روش شدن هوا، از حملات به تاسیسات انرژی، اختلال در جریان برق و تلاش کارشناسان و مهندسان برای وصل کردن شبکه خبر دادند و به  شهروندان توصیه کردند که آب ذخیره سازی کنند. 

یریلو تایموشنکو مشاور ریاست جمهوری اوکراین گفته است که از شنبه بعد از ظهر بیش از یک میلیون شهروند این کشور بدون برق هستند که شامل نزدیک به ۶۷۲ هزار تن در غرب این کشور می شود.

یوکرنرگو نهاد دولتی مسئول اداره شبکه برق اوکراین اعلان کرد که این حملات زیرساخت انتقال نیرو را در غرب این کشور هدف قرار داده و محدودیت های عرضه برق در ۱۰ منطقه شامل کی یف به اجرا گذاشته می شود. 

برق بخشی از کی یف تا اوایل شنبه شب قطع و در یک محله مرکزی پایتخت، فروشگاه ها بسته و چراغ های راهنمایی و رانندگی خاموش بود و رانندگان وادار شده بودند در تقاطع های شلوغ، خود اداره آمد و شد را به دست گیرند.

ترو پانتلیو معاون فرمانداری کی یف نیز هشدار داده که احتمال قطع برق و گرمایش پایتخت به مدت چند روز و حتی یا یک هفته وجود دارد. 

شاهدان به رویترز گفته اند که برق شهر میکولایف نیز به مدت چند ساعت قطع بوده که منجر به اختلال در برخی شبکه های تلفن همراه شد.

میخایلو پودولیاک دستیار ریاست جمهوری اوکراین گفته است که مسکو با این حملات در پی ایجاد موج تازه ای از پناهجویان در اروپاست و دمیتری کوله با وزیر امور خارجه، آنها را نسل کشی دانسته است.

مسکو با پذیرش هدف قرار دادن زیرساخت های انرژی اوکراین، حمله به غیرنظامیان را رد کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید