پاسخ «بایدن» به گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت خود

کدخبر: ۵۲۹۸۳۵
اقتصادنیوز: جو بایدن در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها درباره سلامتی‌اش و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا گفت: ممکن است فردا مریض شود و بمیرد.
پاسخ «بایدن» به گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت خود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامتش را «به‌ حق» دانست و گفت ممکن است فردا مریض شود و بمیرد.

توئیت انتقادی پمپئو به عملکرد جو بایدن

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد، بایدن در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالی درباره گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت خود و احتمال شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا گفت: «فکر می‌کنم نگرانی از سلامت دیگران به حق باشد، از جمله درباره سلامتی من».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «به نظرم چنین چیزی کاملا به حق باشد. فکر می‌کنم بهترین راه برای قضاوت این باشد که به من نگاه کنند. آیا من کُند شده‌ام؟ آیا همان سرعت سابق را دارم؟»

بایدن در ادامه گفت: «من به سرنوشت احترام زیادی می‌گذارم. ممکن است فردا مریض شوم و می دانید، همین فردا بیفتم و بمیرم».

او همچنین گفت: «در مورد سطح انرژی من و اینکه چقدر توانایی انجام کارها را دارم، فکر می‌کنم مردم باید نگاه کنند و بگویند آیا او هنوز همان اشتیاق انجام کارش را دارد؟ اگر فکر می‌کنند که هنوز توانایی دارم، پس مشکلی نیست ولی اگر اینطور فکر نمی‌کنند باید تشویقم کنند که [برای انتخابات] اقدام نکنم».

 

مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا که ماه آینده ۸۰ ساله می‌شود افزود:‌ «در حال حاضر بزنم به تخته، نمی‌خواهم خودم را چشم بزنم ولی سلامت خوبی دارم. از همه لحاظ از نظر فیزیکی و روانی درست کار می‌کنم».

بایدن از زمان ورود به رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۰ از سوی رقیبش «دونالد ترامپ» به عدم سلامت فیزیکی و ابتلا به زوال عقل متهم شده است. نتایج نظرسنجی‌های مختلف در آمریکا نیز حاکی از نگرانی اکثریت آمریکایی‌ها از وضع سلامتی بایدن است.

گاف‌های کلامی متعدد بایدن، سُر خوردن از پله‌های هواپیما، افتادن از دوچرخه در برابر دوربین‌های خبری  و چند بار دست دادن با شخصیتی خیالی، از جمله اتفاقاتی هستند که گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت او را افزایش داده‌اند.

 بایدن همچنین در یک ویدئو در حال دست دادن با «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا دیده می‌شود. قسمت «غیرعادی» این ویدئو با بیش از پنج میلیون بازدید، زمانی است که پس از دست دادن شومر با دیگر مقام‌های حاضر در برابر دوربین، بایدن دوباره دستش را برای دست دادن با این سناتور آمریکایی دراز می‌کند.

 

ترامپ چندی پیش در یک سخنرانی در این‌باره گفت: «ما هرگز قبلا چنین چیزی را ندیده بودیم. ما در حال حاضر رئیس‌جمهوری داریم که متاسفانه اصلا هیچ نمی‌داند چه اتفاق لعنتی دارد می‌افتد. او با هوا دست می‌دهد، او به نحوی گیج و سردم گم دور و اطراف قدم می‌زند. من این را می‌گویم که واقعا وضع خوبی نیست».

رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا افزود: «او از خرگوش عید پاک دستور می‌گیرد. (فیلم) آن را دیدید. (آن خرگوش) به او گفت "نه نه نه". می‌دانید که آن خرگوش عید پاک، یک کارمند سیاسی بود و کارش را خوب انجام داد. ای کاش من او را استخدام می‌کردم، کارش خوب بود. او (خرگوش عید پاک) گفت "نه نه نه با آن افراد حرف نزن". او (بایدن) همه این کارها را در حالی انجام می دهد که (ولادیمیر) پوتین کاری به جز صحبت درباره سلاح‌های اتمی و نابود کردن جهان انجام نمی‌دهد».

هفته گذشته فیلمی از تلاش خرگوش عید پاک برای ممانعت از گاف ‌دادن جو بایدن خبرساز شده بود. طبق گزارش روزنامه «نیویورک پست»، یکی از کارکنان کاخ سفید که لباس خرگوش عید پاک پوشیده بود، با مداخله خود تلاش کرد تا بایدن را از پاسخ دادن به سؤال هماهنگ‌نشده یک خبرنگار در زمین چمن کاخ سفید و گاف احتمالی او باز دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید