در ارتباط با پرونده هوآوی؛

آمریکا دو شهروند چین را متهم کرد

کدخبر: ۵۲۹۸۷۷
اقتصادنیوز: آمریکا دو شهروند چینی را به تلاش برای دخالت در پرونده قضایی شرکت هوآوی متهم کرد.
آمریکا  دو شهروند چین را متهم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ دادستان های آمریکا، دو شهروند چینی را به تلاش برای دخالت در پرونده قضایی شرکت هوآوی و چهار شهروند دیگر را به تلاش به منظور جاسوسی برای پکن متهم کردند.

هشدار دیپلمات آمریکایی نسبت به قرار گرفتن واشنگتن و پکن در محدوده خطر

به گفته دادستان های فدرال، علیه شرکت‌کنندگان در سه توطئه جداگانه از جمله یک کارزار اطلاعاتی در نیوجرسی و همچنین  تلاش برای آزار و اذیت یک شهروند برای بازگشت به چین طرح اتهام شده است.

مریک گارلند دادستان کل آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری  تاکید کرد که وزارت دادگستری هرگونه تلاشی از سوی قدرت های خارجی برای تضعیف حاکمیت قانون را که دموکراسی آمریکا بر آن استوار است، تحمل خواهد کرد. 

 پیش از این، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که طیفی از اقدامات گسترده را برای مقابله با طرح های نفود مخرب و فعالیت های مجرمان که از سوی یک کشور برنامه ریزی شده است، اعلام خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها، هنوز مشخص نیست آیا این طرح های نفوذ ادعایی، انتخابات میان دوره ای در آمریکا را هدف قرار داده است یا خیر.

وزارت دادگستری آمریکا پیشتر در ماه ژوئیه روسیه را متهم کرد که از طریق یک عملیات چندین ساله به دنبال تاثیرگذاری بر روند انتخابات در آمریکا بوده است.

در ماه نوامبر ۲۰۲۱ نیز، دولت آمریکا تحریم هایی را علیه ایران به بهانه تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اعمال کرده بود.

پیش از این، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» گزارش داده بود : کارشناسان هشدار می دهند با ادامه ناکامی ها و عقب رانده شدن روسیه در جنگ اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ممکن است در اقدامی تلافی جویانه عملیات سایبری برای مداخله در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا را شدت بخشد.

«جیمز تورگال» (James Turgal) معاون شرکت خصوصی امنیتی اطلاعاتی «اوپتیو» واقع در «دنور» ایالت کرادو آمریکا، در این باره به این رسانه گفت: حملات اخیر سایبری علیه سایت های دولتی و فرودگاه های آمریکا که هکرهای مورد حمایت مسکو مسئولیت آنها را برعهده گرفته اند، می تواند زمینه آزمایشی برای اقدامات آتی روسیه جهت نفوذ در انتخابات پیش رو در آمریکا باشد.

تورگال که یکی از مقام های پیشین  پلیس «اف.بی.آی» آمریکا بوده، افزود:  آنها (روسیه) بعنوان یک بستر آزمایشی، شروع به حملات سایبری به برخی از  وب سایت ها در ایالت های بخصوصی از آمریکا  کرده اند تا ببینند این حملات  چگونه جواب می دهد، کاملا روشن است که روس ها عملیات سایبری خود را تقویت و فشار این حملات را افزایش خواهند داد.

این مقام سابق اف.بی.آی افزود: کمک های نظامی آمریکا یکی از عوامل مهم و کاملا مشهود در عقب راندن قوای روسیه در جنگ اوکراین  بوده و این موضوع موجب می شود تا رهبر روسیه قدرت سایبری خود را برای برهم زدن انتخابات میان دوره ای در آمریکا به شدت به کار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید