موضع گیری سفیر عربستان در آمریکا درباره اختلافات ریاض با واشنگتن

کدخبر: ۵۳۰۰۳۰
اقتصادنیوز: ریما بنت بندر سفیر سعودی در آمریکا، بازنگری در روابط با آمریکا را امری مثبت خواند.
موضع گیری سفیر عربستان در آمریکا درباره اختلافات ریاض با واشنگتن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از سایت میدل ایست نیوز، سفیر عربستان در واشنگتن با تأکید بر اینکه اختلافات عربستان و آمریکا صرفا اقتصادی است، بازنگری در روابط دو کشور را مثبت دانست.

«ریما بنت بندر» سفیر عربستان در واشنگتن، در مصاحبه با CNN گفت: اختلافات میان عربستان و آمریکا کاملا اقتصادی و غیر سیاسی است؛ هرچند بسیاری کوشیدند که آن را سیاسی جلوه دهند.

تمسخر جو بایدن توسط ولیعهد عربستان در یک مراسم خصوصی

وی افزود که عربستان با تجربه ۴۰-۵۰ ساله‌اش سیاست خارجی خود را به افراد پیوند نمی‌زند و خود را درگیر سیاست خارجی کسی نمی‌کند بلکه به موجب نقش تاریخی خود می‌کوشد که عامل ثبات در بازارهای جهانی انرژی باشد.

ریما بنت بندر در پاسخ به این پرسش که آیا عربستان به جانب روسیه کشیده شده، گفت: «سیاست عربستان تعامل با همگان در همه عرصه‌هاست چه با آنها اتفاق نظر داشته باشد چه نداشته باشد». 

وی افزود که همین روابط با روسیه بود که امکان وساطت برای آزادی زندانیان جنگی را فراهم کرد.

سفیر سعودی گفت که عربستان بیش از ۴۰۰ میلیون دلار کمک‌های انسانی به اوکراین فرستاده و با همکاری لهستان ۱۰ میلیون دلار به آوارگان اوکراینی کمک کرده است و هیچ یک از اینها را نمی‌شود جانبداری از روسیه عنوان کرد.

سفیر عربستان در واشنگتن درباره روابط عربستان و آمریکا ابراز عقیده کرد که هیچ کشوری در جهان بی نیاز از روابط با امریکا نیست و آمریکا ۸۰ سال متحد راهبردی عربستان و شریک اصلی این کشور بوده است.

وی در اشاره به برخی درخواست ها برای بازنگری روابط بین واشنگتن و ریاض گفت: «این روزها بسیاری از اصلاح یا بازنگری در روابط با عربستان صحبت می‌کنند، به نظرم این موضوع مثبتی است، عربستان دیگر آن کشوری نیست که ۵ سال یا ۱۰ سال پیش بود».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید