پیام بایدن به نخست وزیر جدید انگلیس

کدخبر: ۵۳۰۰۶۲
​اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا با تبریک به ریشی سوناک، خواستار گسترش روابط دوجانبه واشنگتن و لندن درباره مسایل مهم جهانی شد.
پیام بایدن به نخست وزیر جدید انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بایدن در پیام تبریک خود به ریشی سوناک نخست وزیر جدید انگلیس، اعلام کرد که به دنبال تقویت همکاری دو جانبه ایالات متحده و انگلستان درباره مسایل مهم مربوط به امنیت و رفاه جهانی از جمله ادامه حمایت از اوکراین است.

«ریشی سوناک» ۴۲ ساله روز دوشنبه بعنوان رهبر جدید حزب حاکم در انگلیس معرفی شد. او که سومین نخست وزیر این کشور در سال جاری میلادی بشمار می‌رود در شرایطی سکان دولت را به دست گرفته است که اوضاع اقتصادی، بشدت بغرنج و در بدترین شرایط نیم قرن گذشته قرار دارد. انتظار می‌رود که نامبرده در ساعات آینده اعضای دولت جدید را معرفی کند.

جو بایدن گم شد؛ اینبار وسط درخت های کاخ سفید

ریشی سوناک در نخستین نطق خود بعنوان نخست وزیر انگلیس، رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور را اولویت اصلی دولت جدید معرفی کرد اما درباره تبعات تصمیمات سخت هشدار داد.

سوناک پس از آنکه رسما از سوی پادشاه انگلیس حکم نخست وزیری خود را دریافت کرد، در مقابل دوربین رسانه‌ها گفت؛ در حال حاضر کشور با یک بحران اقتصادی عمیق مواجه است. عواقب همه گیری کرونا هنوز ادامه دارد. جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین باعث بی ثباتی بازارهای انرژی و زنجیره تامین در سراسر جهان شده است.
وی برنامه اقتصادی دولت قبل را اشتباه خواند و گفت کارها برای اصلاح امور در دولت او بلافاصله آغاز خواهد شد.

سوناک افزود: من ثبات و اعتماد اقتصادی را در مرکز دستور کار این دولت قرار خواهم داد. اما این به معنای تصمیمات دشوار در آینده خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید