هشدار جدی عربستان به آمریکا: موشک‌های یمن آمریکایی‌ها را هم تهدید می‌کنند

کدخبر: ۵۳۰۲۱۳
به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و عربستان درپی تصمیم اوپک پلاس و تهدید آمریکایی‌ها به کاهش فروش تسلیحات نظامی به عربستان، سفیر ریاض در واشنگتن نسبت به اتخاذ این تصمیم احتمالی هشدار داد.
هشدار جدی عربستان به آمریکا: موشک‌های یمن آمریکایی‌ها را هم تهدید می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ریما بنت بندر، سفیر ریاض در واشنگتن در گفت‌وگو با شبکه CNN با اذعان به وجود اختلافات میان کشورش و آمریکا، اظهار کرد که کاهش فروش تسلیحات نظامی آمریکا به ریاض شهروندان آمریکاییی مقیم در عربستان را در معرض خطر قرار خواهد داد.

وی گفت که موشک‌های ارتش یمن فقط سعودی‌ها را تهدید نمی کند بلکه آمریکایی‌های مقیم عربستان نیز در تیررس این موشک‌ها قرار دارند.

ریما بنت بندر ادامه داد: این چیزی است که در خطر است و واشنگتن را نیز تحت تأثیر می‌گذارد، هشت هزار آمریکایی در عربستان سعودی زندگی و کار می‌کنند. وقتی موشکی از یمن پرتاب می‌شود، آن موشک به خاطر حضور آمریکایی‌ها از مسیرش منحرف نمی‌شود و به چپ یا راست تغییر جهت نمی‌دهد.

اختلافات میان آمریکا و عربستان پس از آن تشدید شد که اوپک پلاس تصمیم به کاهش تولید نفت گرفت. پس از اتخاذ این تصمیم برخی مقامات آمریکا از بررسی گزینه بازنگری در روابط با ریاض توسط جو بایدن، رئیس جمهوری کشورشان خبر دادند و برخی نمایندگان کنگره نیز خواستار کاهش فروش تسلیحات نظامی به عربستان شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید