اختلاف میان لاپید و گانتس بالا گرفت/ گمانه زنی ها برای قدرت گرفتن مجدد نتانیاهو

کدخبر: ۵۳۰۳۱۹
اقتصادنیوز: اختلافات شدید میان وزیر جنگ و نخست وزیر موقت اسرائیل، شانس آنها برای رقابت بر سر پست نخست وزیری را کاهش داده است.
اختلاف میان لاپید و گانتس بالا گرفت/ گمانه زنی ها برای قدرت گرفتن مجدد نتانیاهو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه العربی الجدید در گزارشی درباره رقابت میان سران رژیم صهیونیستی برای تصدی پست نخست وزیری این رژیم کمتر از یک هفته مانده به انتخابات کنست نوشت که علی رغم دستیابی حزب "یش عتید" به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی به ۲۷ کرسی کنست در مقابل ۳۱ کرسی حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو طبق نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل، اما اختلافات میان لاپید و بینی گانتس وزیر جنگ این رژیم و رئیس حزب "اردوگاه رسمی" و رقابت میان آنها برای تصدی پست نخست وزیری شانس لاپید برای موفقیت در دستیابی به این هدف و موفقیت در انتخابات سه‌شنبه هفته آتی را کاهش داده است.
برپایه این گزارش، گانتس طی روزهای اخیر کمپین رسانه‌ای را به راه انداخته است که هدف آن دستیابی به آراء به ضرر  لاپید است و وی معتقد است که لاپید شانسی برای تشکیل دولت علیه نتانیاهو ندارد و تنها کسی که می‌تواند به جای نتانیاهو دولت تشکیل دهد، خود گانتس است.
همچنین گانتس سه شنبه در سخنانی اعلام کرده بود که درصدد جذب احزاب حریدی به خود در راستای تشکیل دولت است.
علاوه بر این، گانتس و وزرای حزب او اخیراً تاکید کردند که "اردوگاه رسمی" به هیچ وجه در دولتی که لاپید ممکن است تشکیل دهد شرکت نخواهد کرد، زیرا تنها سناریو این است که لاپید یک دولت جایگزین برای دولتی به ریاست نتانیاهو تشکیل دهد و این تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که حزب کمونیست و حزب عربی التغییر با رهبری ایمن عوده با وی متحد شوند که در این صورت گانتس در این ائتلاف نخواهد بود.
طبق این گزارش تحولات اخیر در اراضی اشغالی و اختلافات میان گانتس و لاپید بار دیگر شانس نتانیاهو برای بازگشت به قدرت را تقویت کرده است.
حزب لیکود با رهبری نتانیاهو معتقد است حدود ۳۰۰ هزار حامی این حزب که در انتخابات گذشتا شرکت نکردند اگر در این انتخابات شرکت کنند نتانیاهو پیروز رقابت خواهد بود.
انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی اول نوامبر آینده برای انتخاب ۱۲۰ نماینده این رژیم برگزار می شود.
 براساس نظر سنجی انجام گرفته در سرزمین های اشغالی یک هفته مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم اسرائیل، رقابت بین اردوگاه «بنیامین نتانیاهو» و اردوگاه «یائیر لاپید و بنی گانتس» پایاپای پیش می رود و کارشناسان معتقدند که با این وضعیت، بحران سیاسی این رژیم پس از انتخابات ادامه خواهد یافت.
این نظرسنجی نشان می دهد که اردوگاه نتانیاهو ۶۰ کرسی را کسب خواهد کرد و این درحالی است که حداقل به ۶۱ کرسی نیاز دارد تا بتواند کابینه ای شکننده تشکیل دهد. در مقابل، اردوگاه لاپید ۵۶ کرسی را کسب خواهد کرد. در حال حاضر چنانچه لیکود بر حسب ادعاهایش بتواند رای دهندگان سنتی را که در انتخابات گذشته شرکت نکردند، به شرکت در انتخابات ترغیب کند، اردوگاه نتانیاهو در آخرین هفته کارزار انتخاباتی این فرصت را خواهد داشت که یک رای مورد نیاز و نه بیشتر را به دست آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید