واکنش نمایندگان مجلس به حادثه تروریستی شاهچراغ/ به زودی به سراغتان می آییم

کدخبر: ۵۳۰۵۰۷
اقتصادنیوز: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتشار یادداشت‌هایی جداگانه، حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) را محکوم کردند.
واکنش نمایندگان مجلس به حادثه تروریستی شاهچراغ/ به زودی به سراغتان می آییم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در پی وقوع حادثه تروریستی عصر روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ به حرم شاهچراغ که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان شد، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یادداشت‌هایی در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: اقدام حقوقی موثر و مداوم لازم است

نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلسو نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در این باره گفت: روز شنبه از وزیر امور خارجه درباره اهمال وزارتخانه تحت مسئولیت وی در پیگیری جدی مقابله با رسانه ها، شبکه ها و افرادی که از خاک اروپا و آمریکا مروج تروریسم و خشونت در ایران هستند، طرح سئوال خواهم کرد. شعار، تحلیل و اعلام انزجار کافی نیست. اقدام حقوقی موثر و مداوم لازم است.

امیرآبادی: اغتشاش‌گران در این قتل عام شریک هستند

احمد امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده قم نیز در این باره اظهار کرد: شهادت جمعی از هموطنان توسط تروریست های تکفیری در ‎شاهچراغ را تسلیت می‌گویم. آنهایی که با ایجاد اغتشاشات موجب ناامنی و ورود گروه‌های تروریستی به کشور شدند، در این قتل عام شریک هستند.

نماینده شیراز: شیراز همواره برای آبیاری ‎درخت تناور انقلاب خون داده است

همچنین روح‌الله نجابت نماینده شیراز و زرقان در یادداشتی با بیان اینکه «‌حمله تروریستی امروز در حرم شاهچراغ (علیه السلام) باعث اندوه و تاسف است»، تاکید کرد: شیراز همواره برای آبیاری ‎درخت تناور انقلاب خون داده است. دشمنان ملت ایران به دنبال ایجاد ناامنی کشورمان هستند و از هیچ روش غیرانسانی و ناجوانمردانه‌ای دریغ نمی‌کنند.

وی گفت: تروریسم اقتصادی نظام سلطه علیه مردم ایران و تروریسم رسانه‌ای با منشاء دلارهای عربی و طراحی‌های عبری دو لبه قچی علیه کشورمان هستند که بی‌ثباتی در جامعه ایران را هدف گرفته‌اند. حالا که از این دو اهرم، به آنچه که می‌خواستند نرسیده‌اند، حمله تروریستی شیراز را طراحی و اجرا کردند.»

نماینده سپیدان: دیگر نمی‌توان خون زائران بیگناه حرم شاهچراغ را با مماشات و مذاکرات دیپلماتیک پاسخ داد

محسن علیزاده نماینده سپیدان نیز در واکنش به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) تاکید کرد: جنایت در ‎حرم شاهچراغ نشان داد خویشتن‌داری جمهوری اسلامی در برخورد با اغتشاشگران و حامیان تروریست آنها باعث گستاخ شدن آنها شده است. دیگر نمی‌توان خون زائران بیگناه حرم شاهچراغ را با مماشات و مذاکرات دیپلماتیک پاسخ داد. مردم و خادمان آنها منتظر برخورد قاطع خواهند بود.

رشیدی کوچی: به زودی به سراغتان خواهیم آمد

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز در واکنش به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با استفاده از برچسب‌های «آل سعود» و «ایران اینترنشنال» تاکید کرد: به زودی به سراغتان خواهیم آمد.

رضاخواه: این جنایت و گستاخی قطعاً پاسخی چند برابر خواهد داشت

به گزارش ایسنا، مجتبی رضاخواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز در واکنش به حادثه تروریستی شیراز تاکید کرد: بار دیگر رژیم کودک‌کش صهیونیسم و دولت‌های مرتجع منطقه قلاده سگ هار خود را رها کرده و جنایتی آشکار را در ایران رقم زدند. این جنایت و گستاخی قطعاً پاسخی چند برابر خواهد داشت و شعله‌هایی که برای ناامنی ایران افروختند به زودی دامن خودشان را خواهد گرفت.

رفیعی: خون شهدای شاهچراغ مرز حق و باطل را بیش از پیش مشخص کرد

سمیه رفیعی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز در این باره با بیان اینکه «زحرف حق درین ایام باطل بوی خون آید»، اظهار کرد: ناآرامی‌های اخیر، این اوهام را برای دشمنان ایجاد کرده که می‌توانند ایران را به صحنه‌ جنگ، آشوب و قدرت نمایی ذلیلانه‌ی خود بدل کنند، غافل از این که ما ملت شهادتیم و این اقدام شوم بی‌پاسخ نخواهد ماند؛ خون شهدای شاهچراغ مرز حق و باطل را بیش از پیش مشخص کرد.

تالار پشتی: برخورد قاطع با تروریست‌ها و حامیان‌شان مطالبه همگانی ملت ایران است

همچنین عزت‌الله اکبری تالار پشتی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درباره حادثه شیراز اظهار کرد: دشمن پس از شکست در جنگ اقتصادی و رسانه ای، دست به ترور شهروندان بیگناه زده؛ این همان استیصال قبل از سقوط قدرت‌های پوشالی غرب است. تفکیک هوشمندانه معترضان از اغتشاشگران اقدامی ضروری و برخورد قاطع با تروریست‌ها و حامیان‌شان مطالبه همگانی ملت ایران است.

نماینده بابل: داعشیان مظلومیت جمهوری اسلامی را به جهان ثابت کرد

مهدی سعادتی نماینده بابل هم با تاکید بر اینکه ‌مظلومیت جمهوری اسلامی را شما داعشیان و حامیان‌تان به جهان ثابت کردید، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی را ما به شما و حامیانتان ثابت خواهیم کرد.

نماینده نایین: حادثه تروریستی شیراز محصول ‎جنگ شناختی علیه ملت ایران است

الهام آزاد نماینده نایین، خور و بیابانک نیز تصریح کرد: حادثه تروریستی در حرم مقدس ‎شاهچراغ شیراز و به شهادت رساندن کودکان، زنان و مردم بی گناه، محصول ‎جنگ شناختی علیه ملت ایران و پیاده کردن طرح سوریه سازی در ایران است.

نماینده قزوین: عوامل و طراحان این ترور ناجوانمردانه منتظر ‎برخورد قاطع باشند

فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین، آبیک و البرز هم در واکنش به حادثه تروریستی روز چهارشنبه شیراز گفت: پرپرشدن مظلومانه هموطنانمان از زن و مرد و کودک بیگناه به دست تروریست‌های نامرد در حرم ‎شاهچراغ، برگ دیگری ازجنایات دشمن دون است؛ با عرض تسلیت این داغ جانسوز، قطعاً این جنایت دهشتناک بی‌پاسخ نخواهد بود. عوامل و طراحان این ترور ناجوانمردانه منتظر ‎برخورد قاطع باشند.

وی همچنین تاکید کرد: دشمنان ایران قوی بدانند ملت ایران همواره یک‌دل و یکپارچه پای آرمان سرخ شهادت و عزت و اقتدار انقلاب اسلامی ایستاده و این جنایات تاثیری در این حرکت طوفنده نخواهد داشت.

موسوی لارگانی: انتقام و مجازات عوامل این حمله تروریستی مطالبه عموم مردم انقلابی از نیروهای امنیتی و انتظامی است

همچنین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان با تاکید بر  اینکه انتقام و مجازات عوامل پیدا و پنهان حمله تروریستی به حرم مطهر ‎شاهچراغ مطالبه عموم مردم انقلابی از نیروهای امنیتی و انتظامی است، تاکید کرد: با این جنایت روشن شد دشمنان این مرز و بوم پشت پرده چه نقشه‌های شومی دارند؛ ملت انقلابی مثل همیشه ناکامشان می‌گذارند.

نماینده ملکان: خون مظلوم کاخ امویان همسایه را بر سرشان خراب می‌کند

سیدعلی موسوی نماینده ملکان، لیلان و مبارک شهر نیز با بیان اینکه «ایران مقتدر اما مظلوم است»، تاکید کرد: خط شهادت،  خط خون حسین (ع) است؛ خون مظلوم کاخ امویان همسایه را بر سرشان خراب می‌کند.

نماینده کرج: آیا پروژه گیران نسبت به زنان و کودکان به خون آغشته در حرم ‎شاهچراغ احساس ترحمی ندارند؟

علیرضا عباسی نماینده کرج، فردیس و اشتهارد نیر در این زمینه با بیان اینکه «به کدامین گناه کشته شدند؟» اظهار کرد: با شعار فریبنده آزادی! به طرز وحشیانه زن، مرد و کودک بی‌گناه را به خاک و خون کشیده، زندگی آنان را گرفتند و در نهایت آبادانی میهن را نشانه رفته اند.

وی افزود: از پروژه دهندگان انتظاری نیست؛ اما پروژه گیران! آیا نسبت به زنان و کودکان به خون آغشته در حرم ‎شاهچراغ احساس ترحمی ندارند؟ یا این زنان و کودکان، شهروندان درجه ۲ به حساب می‌آیند؟ تاریخ خیانت جنایت‌بارتان را برای آیندگان ثبت خواهد کرد که خون هموطنان‌تان را به مشتی دلار فروختید!

نماینده دشتستان: هدف، ‎سوریه سازی است؛ مردم همراهی نکردند، فضا را به سوی ترور مردم و جنگ شهری کشاندند

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان هم در واکنش به حادثه تروریستی عصر چهارشنبه حرم شاهچراغ (ع) گفت: هدف، ‎سوریه سازی است؛ کف خیابان جواب نداد و مردم همراهی نکردند فضا را به سوی ترور مردم و جنگ شهری کشاندند؛ مطمئن باشید آمران و عاملان این ترور کور پاسخی کوبنده و قاطع دریافت خواهند کرد.

نماینده رشت: این خون‌ها خشم انقلابی ملت را بیشتر و چهره کریه دشمن را رسواتر خواهد کرد

محمدرضا احمدی سنگری نماینده رشت و خمام نیز با بیان اینکه «کینه توزانی که چند هفته به اتهام واهی نقض حقوق بشر در ایران اشک تمساح می‌ریختند، امروز دست خود را به خون مردم آلوده کردند»، تاکید کرد: این خون‌ها خشم انقلابی ملت را بیشتر و چهره کریه دشمن را رسواتر خواهد کرد.

نماینده ساری: ریشه‌های جنایت تروریستی شیراز را در تل‌آویو و واشنگتن باید جست‌وجو کرد

همچنین علی بابایی کارنامی نماینده ساری و میاندرود درباره حادثه تروریستی شیراز. تاکید کرد: جنایت تروریستی شیراز شاهد دیگری است بر دخالت خارجی در آشوب‌های چند هفته اخیر، و سند محکمی بر اینکه ایران خود بزرگترین قربانی تروریسم در منطقه است و ریشه های آن را در تل‌آویو و واشنگتن باید جست‌وجو کرد.

کریمی قدوسی: جنود الهی یمنی‌ها را در نزدیکی ریاض می‌بینیم

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات نیز در این زمینه اظهار کرد: حرم میر احمد بن موسی ‎شاهچراغ، بزرگ خاندان ولایت موسی بن جعفر را به آتش و خون کشاندید کاخ‌هایتان را با خودتان به آتش می‌کشند؛ جنود الهی یمنی‌ها را در نزدیکی ریاض می‌بینیم.

به گزارش ایسنا، مجتبی توانگر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، فریدون حسنوند نماینده اندیمشک، رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و آق قلا، فاطمه قاسم پور نماینده  تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مشهد و کلات نیز با انتشار تصاویر و پوسترهایی در فضای مجازی به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) واکنش نشان دادند و این حادثه را محکوم کردند.

 زاهدی: این ترورها ‎فریاد استقامت و ‎پیشرفت ملت بزرگ ایران عزیز اسلامی است

محمد مهدی زاهدی نماینده ملکان و راور نیز تاکید کرد: این ترورها، اگرچه ‎صدای مظلومیت، اما ‎فریاد استقامت و ‎پیشرفت ملت بزرگ ایران عزیز اسلامی است.
 

 نماینده گناباد: ملت بزرگ ایران ریشه همه عمله‌های استکبار  را خواهد خشکاند

محمد صفایی نماینده گناباد و بجستان نیز در محکومیت حادثه تروریستی شیراز تاکید کرد: ‌داعش، دست پرورده استکبار، بار دیگر زائرین مظلوم  شاهچراغ را  به شهادت رساند اما باید  نیک  بدانند، که ملت بزرگ ایران ریشه همه عمله‌های استکبار  را  با تأسی به حاج  قاسم عزیز، خواهد خشکاند.

 نماینده سبزوار: دمیدن در آتش آشوب و تشویق به اغتشاش فرش قرمزی برای داعش شد
بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و ششتمد هم در این زمینه گفت: دمیدن در آتش آشوب و تشویق به اغتشاش فرش قرمزی برای داعش شد تا امروز مردم را در شیراز به خاک و خون بکشد. قاتلان این شهدا تمام کسانی هستند که به نحوی در این آتش هیزم ریختند، عامل تروریستی فقط ماشه را چکاند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید