فوری؛حمله نظامیان اوکراین به مناطق اشغالی جنوب خرسون

کدخبر: ۵۳۰۵۹۱
اقتصادنیوز: نیروهای اوکراین روز پنجشنبه در حالی که درگیری‌ها در شرق این کشور شدت گرفته بود، به پایگاه نیروهای روسیه در شهر جنوبی استان خرسون حمله کردند.
فوری؛حمله نظامیان اوکراین به مناطق اشغالی جنوب خرسون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از آسوشیتد پرس، این حملات در حالی صورت می‌گیرد که گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه مقام‌های منصوب شده توسط مسکو شهر را رها کرده و به ده‌ها هزار نفر از ساکنان این منطقه پیوسته‌اند که به سایر مناطق تحت کنترل روسیه گریخته‌اند.

ولادیمیر سالدو فرماندار خرسون روز پنجشنبه گفت که بیش از ۷۰ هزار نفر از ساکنان خرسون و مناطق اطراف آن به ساحل چپ رودخانه دنیپر نقل مکان کرده‌اند. مقام‌های منطقه‌ای از ساکنان خواسته‌اند که شهر را تخلیه کنند زیرا اوکراین حملات خود را برای بازپس‌گیری خرسون که در روزهای اول درگیری توسط نیروهای روسی تصرف شده بود آغاز کرده است.

کریل استرموسوف معاون فرماندار نیز گفت که اعضای اداره منطقه‌ای مورد حمایت روسیه نیز فرار کردند.

نیروهای اوکراین خرسون را از غرب احاطه کرده و به پایگاه روسیه در ساحل غربی رود دنیپر که منطقه و کشور را تقسیم می‌کند، حمله کردند.

اوکراین برای بازپس گیری استان خرسون و مرکز آن که شهری به همین نام است و نیروهای روسی در روزهای آغاز جنگ آن را به تصرف خود درآوردند، این حمله را شروع کرده است.

از سوی دیگر ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گزارش‌های مربوط به خروج احتمالی نیروهای روسی از شهر را اطلاعات نادرست توصیف کرد.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی کُریِّرِ دلا سرا گفت: ما شواهدی مبنی بر فرار نیروهای روسی از خرسون در دست نداریم. به نظرم روسیه با انتشار این اخبار نادرست دست به یک عملیات اطلاعاتی و جنگ روانی زده تا ما را فریب دهد و باعث شود تا با گسیل نیروهایمان از سایر مناطق حساس به خرسون، در آن مناطق آسیب‌پذیر شویم.

او افزود: ما در دام عملیات اطلاعاتی آنها نخواهیم افتاد چون می‌دانیم که نه‌تنها نیروهای روسی از منطقه خرسون فرار نکرده‌اند بلکه زبده‌ترین سربازان روسی در این منطقه مستقر هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید