پهپادهای ایرانی در ازبکستان تولید می شود؟

کدخبر: ۵۳۰۶۰۹
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه ازبکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در زمینه نظامی-فنی با جمهوری اسلامی ایران همکاری نداشته و در خاک خود تجهیزات نظامی ایران را تولید نمی‌کند.
 پهپادهای ایرانی در ازبکستان تولید می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه ازبکستان ضمن صدور بیانیه ای اظهاراتی را مبنی بر تولید پهپادهای ایرانی در این کشور تکذیب کرد.

بر این اساس مصاحبه ویدئویی «دیمیتری گوردون» روزنامه نگار و بلاگر اوکراینی با «لئونید نوزلین» یکی از تجار رژیم صهیونیستی در شبکه های اینترنت منتشر شده است که در آن گزارشات نادرستی درباره مونتاژ پهپادهای ایرانی در قلمرو ازبکستان اظهار شده است.

ادعاهای بی اساس آمریکا علیه ایران

وزرات امور خارجه ازبکستان در بیانیه خود افزود: ما اعلام می کنیم که ازبکستان در زمینه نظامی-فنی با جمهوری اسلامی ایران همکاری نداشته و در خاک خود تجهیزات نظامی ایران را تولید نمی‌کند.

ضمنا تا حال حاضر نه از طرف اوکراینی، نه از سوی دیگر شرکای خارجی در مورد موضوع موسوم به مونتاژ پهپادهای ایرانی هیچ درخواست رسمی دریافت نشده است.

وزارت امور خارجه ازبکستان در پایان عنوان کرد: با توجه به این، وزارت امور خارجه ازبکستان از مقامات رسمی اوکراین درخواست می کند تا اقدامات مناسبی را برای جلوگیری از انتشار این گونه اتهامات بی اساس و دیگر گزارشات غیرموثق در مورد ازبکستان توسط رسانه های اوکراینی اتخاذ کنند که می تواند به روابط دوجانبه آسیب برساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید