زلنسکی، روسیه را تهدید کرد

کدخبر: ۵۳۰۶۹۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به حملات اخیر به خرسون به روسیه هشدار داد چنانچه مسکو نیروهایش را از این منطقه خارج نکند، محاصره خواهند شد.
زلنسکی، روسیه را تهدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین به مقامات روسیه هشدار داده است که نیروهایش در خرسون، یکی از مناطقی که به کنترل نیروهای روسیه درآمده، توسط نیروهای مسلح اوکراین محاصره خواهند شد.

تارنمای روزنامه «فایننشال تایمز» گزارش داد،  زلنسکی در مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی "کوریره دلا سرا" مدعی شد که روسیه هنوز به اندازه ای کنترل خرسون را در اختیار ندارد که بتواند با اعتماد لازم نیروهای خود را از این مکان خارج کند. وی در عین حال هشدار داد که اگر روسیه نیروهای خود را از خرسون خارج نکند و با توجه به موفقیت اوکراین در ضدحمله، آنها هیچ شانسی برای ترک منطقه نخواهند داشت.

زلنسکی در حالی در مورد شانس اوکراین برای بازپس گیری موثر خرسون صحبت کرده که تاکید نموده کی‌یف نمی‌تواند  جان انسان‌ها را در این عملیات نادیده بگیرد.

وی در عین حال این ضد حمله را به دلیل هزینه انسانی آن پیچیده توصیف کرد و گفت: برای ما بسیار مهم است، ما نمی توانیم مردم را وادار کنیم که به آنجا بروند و بعد بمیرند.

با این حال، این سخنان زلنسکی با اظهارات مقامات منطقه ای حامی مسکو که اطمینان می دهند روسیه کنترل کامل بر منطقه دارد، در تضاد است.

خبرگزاری روسی "تاس" روز گذشته به نقل از «ولادیمیر سالدو» فرماندار خرسون که توسط روسیه منصوب شده، گفت: گلوله باران اوکراین علیه منطقه بسیار کمتر از حد معمول یا ده روز پیش است و به طور کلی وضعیت با ثبات به نظر می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید