سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

افشای یک دروغ علیه ظریف/علت فوت مهرشاد شهیدی نژاد چه بود؟

کدخبر: ۵۳۰۸۴۱
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
افشای یک دروغ علیه ظریف/علت فوت مهرشاد شهیدی نژاد چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران و گفتگوی حسین امیر عبداللهیان با وزیر امور خارجه اوکراین از خبرهای مهم روز گذشته بودند.

همچنین افشای یک خبرسازی علیه ظریف و ادعای کشف یک جسد در پرواز تهران_فرانکفورت از دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن اشاره شده است. 

اعمال تحریم جدید علیه ایران

در روزهای اخیر بارها، آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا ایران را تحریم کردند. یک بار  به بهانه اعتراضات در ایران و بار دیگر به بهانه ارسال پهپاد به روسیه. حال روز گذشته،  وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم جدیدی علیه ایران اعمال کرد و نام بنیاد ۱۵ خرداد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. واشنگتن دلیل این اقدام را تعیین جایزه از سوی این بنیاد برای مرگ «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد اعلام کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از اعمال این تحریم علیه ایران، در توئیتی نوشت:« ایالات متحده تلاش‌های سران ایرانی برای سرکوب کردن اساس آزادی بیان و تهدید اعضای مطبوعاتی را نمی‌پذیرد. امروز ما نهاد ایرانی ار تحریم کردیم که مسئول گذاشتن جایزه برای مرگ نویسنده سلمان رشدی است.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در در واکنش به تحریم‌های اخیر آمریکا و کانادا، گفت:« جمهوری اسلامی ایران براساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، به زودی اشخاص و نهادهای آمریکایی و کانادایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران شده، تحت تحریم قرار خواهد داد.»

گفتگوی ایران و اوکراین پس از جنجال های اخیر

در روزهای گذشته، ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده از جنگ اوکراین تیتر اصلی رسانه های جهان بود. بر همین اساس، روز گذشته، حسین امیرعبداللهیان از گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با وزیر امور خارجه اوکراین، خبر داد و نوشت:«امروز با آقای دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در مورد آخرین تحولات مربوط به اوکراین و موضوعات دوجانبه به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردم. در خصوص ادعاهای مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، ضمن رد قوی این ادعا، تاکید کردم جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی هشت ساله را پشت سر گذاشته و از این رو مخالف جنگ در اوکراین، یمن و … است.»

 دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین روز جمعه در توییتی نوشت:« امروز تماس تلفنی از سوی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران دریافت کردم که طی آن از ایران خواستم تا فورا ارسال تسلیحات به روسیه که از آن‌ها برای کشتن غیرنظامیان و نابود کردن زیرساخت‌های حیاتی در اوکراین استفاده می‌شود را متوقف کند.»

ادعای جنجالی این بار علیه ظریف

از سوی دیگر، در ادامه خبرسازی های برخی رسانه های فارسی زبان خارجی در خصوص مسئولان نظام، اخیرا  مدعی شده اند که محمد جواد ظریف، وزیرخارجه سابق کشورمان از طریق همسرش، مریم ایمانیه مبلغ زیادی پول از حساب بانک پاسارگاد خود خارج و به یک بانک چینی منتقل کرده است.

خبری که توسط آخرین خبر تکذیب شد و این رسانه نوشت که نه تنها این خبر کاملا کذب و دروغ است بلکه نام شناسنامه ای و گذرنامه ای همسر آقای ظریف هم " مریم " نیست ضمن اینکه ایشان و همسرش هیچ حسابی در بانک پاسارگاد ندارند.

علت فوت مهرشاد شهیدی نژاد مشخص شد

همچنین، مشخص شدن علت فوت مهرشاد شهیدی نژاد جوان 20 ساله اراکی، خنثی شدن یک بمبگذاری در شیراز، بیانیه وزارت امور خارجه درباره ادعای  کشف جسد در پرواز تهران- فرانکفورت از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید