درخواست فوری روسیه از واشنگتن/ بمب های اتمی را برگردانید

کدخبر: ۵۳۰۹۰۶
اقتصادنیوز: سفیر روسیه در آمریکا از واشنگتن خواست که همه تسلیحات اتمی خود را به آمریکا برگرداند.
درخواست فوری روسیه از واشنگتن/ بمب های اتمی را برگردانید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن از آمریکا خواسته است که تسلیحات اتمی که به دیگر کشورها داده، به آمریکا بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، این دیپلمات روس گفت: « کشورهای اتمی در برهه‌های تنش و افزایش خطرات، برای ممانعت از وخامت اوضاع، مسئولیتی ویژه دارند. من یک بار دیگر از واشنگتن می‌خواهم همه تسلیحات اتمی مستقر شده در خارج (از آمریکا) را به سرزمین ملی خودش برگرداند و از تمرین شبیه سازی استفاده از این سلاح با مشارکت سربازان کشورهای غیر اتمی در چارچوب "ماموریت‌های اتمی مشترک" ناتو دست بردارد؛ اقدامی که برخلاف اصول ابتدایی معاهده عدم اشاعه (ان‌پی‌تی) است».

تغییر تاکتیک پوتین در خط مقدم

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به گزارش اخیر تارنمای وبگاه «پالتیکو» این اظهارات را مطرح کرد که در آن آمده است، واشنگتن در نظر دارد بمب‌های‌ اتمی ارتقا یافته B61-12  را در اروپا ارسال و انبار کند.

آناتولی آنتونوف گفت: «مقام‌های دولت (آمریکا) به طور سنتی به این تسلیحات به عنوان سلاح‌های تاکتیکی اشاره و استدلال می‌کنند که زرادخانه مشابه روسیه از این تسلیحات چندینب رابر بزرگتر از زرادخانه ایالات متحده است اما آنها این واقعیت را فاش نمی‌کنند که همه تسلیحات اتمی تاکتیکی ما در تاسیسات متمرکز در روسیه ذخیره شده‌اند و نمی‌توانند تهدیدی برای ایالات متحده باشند».

بسته کمک های جدید آمریکا برای اوکراین/ آماده شدن کی‌یف برای بازپس‌گیری یک شهر مهم

وی که تا قبل از آغاز کار به عنوان سفیر مسکو در واشنگتن، معاون وزیر دفاع روسیه بوده، در ادامه صحبت خود تصریح کرد: «درباره بمب‌های هوایی ایالات متحده، آنها در کشورهای اروپایی با زمان پرواز کوتاه تا مرز روسیه مستقر می‌شوند به همین دلیل است که بمب‌های B61-۱۲ به رغم ظرفیت محدودشان اهمیت راهبردی دارند».

به گفته سفیر روسیه در آمریکا، «علاوه بر این، نیروهای مسلح ایالات متحده همراه با شرکای ناتو به طور مرتب رزمایش‌هایی برای تمرین استفاده از این تسلیحات برگزار می‌کنند. چنین تمرین‌هایی هم اکنون در بخشی از رزمایش "ظهر قاطع" دارد انجام می‌شود».

این دیپلمات ارشد مسکو افزود: «رهبری ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی است که هدف این اقدام علیه روسیه نیست. سوال این است که این اتحاد علیه چه کسی است که در حال تمرین استفاده از سلاح اتمی است؟ اگر این کشور ما است که در مفهوم راهبردی (ناتو) به عنوان "مهم ترین و مستقیم ترین تهدید" برای امنیت توصیف می‌شود؟»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید