روزنامه دولت: چه کسی گفته دولت رئیسی به اعتراض مردم کار ندارد؟

کدخبر: ۵۳۱۰۵۴
اقتصادنیوز: روزنامه ایران ارگان دولت ابراهیم رئیسی به انتقاد از سرمقاله یک روزنامه اصلاح طلب پرداخت.
روزنامه دولت: چه کسی گفته دولت رئیسی به  اعتراض مردم کار ندارد؟

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه ایران نوشت: روزنامه شرق  در سرمقاله خود با اشاره به این مسأله که «مردم را نباید انکار کرد»،نوشت: «انکار مردم به بازگشت خشونت‌بار آنان می‌انجامد. گیرم این مردمی که پا به خیابان گذاشته و اعتراض می‌کنند، همه آن مردمی نباشند که وجود دارند؛ اما مردم‌اند.»

این روزنامه همچنین خطاب به دولت نوشت: «رئیس دولت می‌توانست بعد از روی‌ کار آمدن خطاب به مردمی سخن بگوید که نامرئی‌اند، اما وجود دارند. دولت رئیسی نه تنها چنین کاری نکرد بلکه فرصت را مغتنم شمرد تا مطالبات ایدئولوژیک چهره‌ها و جریانات سیاسی را محقق سازد که از حامیان دولت بودند.»

این روزنامه در حالی مدعی انکار مردم توسط دولت شده است که رئیس جمهور از ابتدای شروع غائله اخیر با به رسمیت شناختن اعتراضات و تفکیک آن از اغتشاش، ناامنی و ترور صراحتاً از اهمیت گفت‌وگو سخن گفت. پیگیری مسائل اعتراضات قانونی در چهارچوب قانون اساسی برای اولین بار توسط دولت سیزدهم انجام شده و استاندار تهران برای اولین بار اعلام کرده چند نقطه از تهران برای اعتراضات قانونی مردم در نظر گرفته خواهد شد. این اتفاق در حالی است که دولت‌های سابق با ادعای توجه به حقوق شهروندی از هر اقدام حداقلی در به رسمیت شناخته شدن این مسأله واهمه داشتند. لیست بزرگ شکایت‌های دولت از رسانه‌ها و منتقدان، بی توجهی به اعتراضات مردم با شعار مرگ بر گرانی و همچنین واکنش تمسخرآمیز به گلایه مردم از افزایش ناگهانی قیمت‌ بنزین تنها نمونه‌هایی از انکار مردم در گذشته بوده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید