مشاور زلنسکی: با رئیس جمهور بعدی روسیه مذاکره می کنیم

کدخبر: ۵۳۱۴۶۸
اقتصادنیوز: در حالی که کی یف به تحریک غرب از مذاکره با روسیه امتناع می‌کند، این مقام دولت اوکراین در ادامه گفت که اگر پوتین خواهان صلح نیست، با رئیس‌جمهور بعدی صحبت خواهیم کرد.
مشاور زلنسکی: با رئیس جمهور بعدی روسیه مذاکره می کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، یک مقام ارشد دولت اوکراین بار دیگر مدعی شد این کشور خواهان آمدن به پای میز مذاکره با روسیه است.

شبکه الجزیره گزارش داد، مشاور رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه اعلام کرد که فرمول صلح با اوکراین ساده است.

وی در ادامه افزود که صلح اوکراین ابتدا با خروج نیروهای روسی و سپس گفتگو آغاز می شود.

در حالی که کی یف به تحریک غرب از مذاکره با روسیه امتناع می کند، این مقام دولت اوکراین در ادامه گفت که اگر رئیس جمهور فعلی روسیه خواهان صلح نیست، با رئیس جمهور بعدی صحبت خواهیم کرد.

روسیه در ماه دسامبر، نسخه پیش‌نویس ضمانت‌های امنیتی خود را صادر کرد و از آمریکا و ناتو خواست تا به منظور تنش‌زدایی، جلسه برگزار کرده و راجع به آن به گفت‌وگو بنشینند. در این ضمانت‌ها به اعمال محدودیت‌های عمده درباره اعزام نیرو، موشک و تجهیزات نظامی و همچنین تحدید گسترش ناتو با هدف دور نگه داشتن اوکراین از بلوک، اشاره شده بود.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و غرب ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، با ارسال تجهیزات و فراهم کردن کمک مالی برای اوکراین، به تشدید جنگ و طولانی شدن آن دامن زده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید