موافق استیضاح فاطمی امین:

حسن نوروزی: آقای وزیر صمت چرا این دروغ را مرتکب شدی؟/ روزانه صدها میلیون به حساب دلالان واریز می شود

کدخبر: ۵۳۱۵۹۰
نماینده مردم رباط کریم در موافقت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بگفت: وزیر صمت عضو کمیته پول‌شویی است و بر اساس آیین نامه داخلی پولشویی مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد، اما آقای فاطمی امین یک مرتبه هم در جلسات این کمیته حضور نیافته است.
حسن نوروزی: آقای وزیر صمت چرا این دروغ را مرتکب شدی؟/ روزانه صدها میلیون به حساب دلالان واریز می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حسن نوروزی نماینده رباط کریم و نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در جلسه روز سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای استیضاح فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت(صمت) طی سخنانی به عنوان موافق استیضاح گفت: به نظر من آقای فاطمی امین تحصیلکرده ایران و جوانی متدین که تا امروز سکاندار وزارت صمت است در حوزه مبارزه با فساد ضعیف عمل کرده است.

وی افزود:  آقای فاطمی امین در رابطه با خودرو ‌۸ ماه قبل در این مجلس قول داد که ایران‌خودرو و سایپا را طی ۲ ماه به صاحبان اصلی خود واگذار کند اما این کار تاکنون صورت نگرفت؛ چرا او این دروغ را مرتکب شد؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر دلار ۴۰ هزار تومان حساب شود قیمت واقعی یک خودروی پژو که ۱۰ هزار دلار است، باید ۲۷۰ تا ۲۹۰ میلیون تومان باشد؛ هرچه از این سمت ارزانتر به بازار عرضه شود، از جیب سهامداران خودرو هزینه می‌شود؛ روزانه صدها میلیون‌ از جیب سهامداران خودروسازی به حسب دلالان واگذار می‌شود این درحالی است که وزیر پاکدست باید دقت داشته باشد.

نوروزی همچنین از فاطمی امین خواست تا درباره تاخیر و تعلل در واگذاری سهام خودروسازان علیرغم مصاحبه های تلویزیونی و قول های قبلی وزیر صمت، طولانی شدن فرایند پذیرش خودروهای پرتیراژ داخلی در بورس کالا و کاستن از جیب سرمایه گذاران و شرکا پاسخ دهد و گفت: در رابطه با سیمان وزیر گفته که کیسه سیمان را از ۱۰۰ هزار تومان به ۴۹ هزار تومان رسانده است این درحالی است که امروز سیمان در کارخانه به قیمت کیسه‌ای ۲۳ هزار تومان تحویل داده می‌شود؛ این اختلاف قیمت تا ۴۹ هزار تومان در جیب چه کسانی می‌رود؟

وی با تاکید بر اینکه وزیر به وظایف خود عمل نکرده است، اظهار کرد: وزیر صمت عضو کمیته پول‌شویی است و بر اساس آیین نامه داخلی پولشویی مسئولیت‌هایی را بر عهده دارد، اما آقای فاطمی امین یک مرتبه هم در جلسات این کمیته حضور نیافته است؛ آقای فاطمی امین پاسخ دهد که آیا امروز پول‌شویی در ایران خودرو و سامانه تجارت وجود دارد یا خیر؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید